Stiftelsen Min stora dag

Ligger här och kollar runt på www.minstoradag.org och läser barn som har skickat in och berättat om sina "stora dagar"
Tänkte berätta lite kortfattat om den stiftelsen för er som inte vet. Min stora dag är en Stiftelse som går ut på att förverkliga sjuka barns drömmar. Tanken är att dom ska få göra något roligt när barnens dagar annars kan kännas tunga och jobbiga..Notera att den är för sjuka barn och inte friska.

Det är läkarna som idetifierar vilka barn som ska få en dröm uppfylld. Barnet får då skriva in till Min stora dag och berätta om sin dröm.
Jag har själv fått drömmar uppfyllda via stiftelsen. Har fått gå på konsert och har fått en egen dator.

Varje år genomförs över hundra olika stora dagar, dessutom arrangeras det olika gruppaktiviteter som t.ex konsrter och uungdomsläger så över tusen barn för ett behövligt avbrott i sin sjukhusvistelse.

Min stora dag får inga pengar från staten utan får bara gåvor från olika företag, privata personer och stiftelser.

Vill ni skänka pengar till dom så kan ni göra det genom att smsa:
- dag till 72970 (då skänker man 50kr)
- dag 25 till 72970 (så skänker man 25kr)
Ni kan lite på att pengarna används på rätt sätt dessutom.

Det går även att skänka på andra vis. (kolla hemsidan)

Nu vet ni lite om den stiftelsen. Varför inte skänka en gåva? Så kommer något barns dröm gå i uppfyldelse!


Kommentarer
Postat av: Gurudas

Din blogg är med i min "bloggarnas hall of fame"

2010-01-31 @ 20:35:31
URL: http://gurudas.blogg.se/
Postat av: beczi

sv: oh :/ jo det är väl sådär för mig också just nu. livet går väl upp och ner antar jag.

vad har du gjort idag då :)?

kram

2010-01-31 @ 21:33:35
URL: http://beczi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0