Shopping och käk på stan!

Idag under assistentens lediga tid mellan delade turerna så drog jag in till stan för att umgås med Carro. 
Vi bestämde oss för att mötas upp på stan för lite shopping och käk. 
 
Chauffören som körde mig (typ gubbe) var hel skum och bitter. Ville betala med kort för jag hade bara 500 sedel på mig i kontant.
Men det ville han inte. Så jag sa: 
- "Nehe? Men har du växel till 500 så varsågod!"
Så det skulle han prompt gräva fram.
Varför vill aldrig äldre ta kort? Tycker dem att det är smidigare med kontanter eller vad är det frågan om?
 
Nog om den chauffören. Jag kom iallafall ner till stan och vi började inne i Punkt som den shopping gallerian heter. Men jag hittade inget i butikerna där inne och vi gick över till Gallerian. Stannade för att käka mat inne på reastaurangen Vivaldi. 
Jag tog en Entrecoté med bakad potatis. Den är så god! 
 
 
Och Carro käkade paj. Har aldrig provat deras pajer där, men den såg riktigt god ut! Är ni i Västerås, så måste ni käka där. Jätte god och fräsch mat! 
 
Vi gick sedan vidare till Akademibokhandeln och Gina Tricot men hittade inget i butikerna, så vi gick sedan till Kvarteret Igor och upp till b.la Panduro och Cubus.
På Cubus hittade jag byxor som jag köpte med mig hem. Så snygga! 
Jag har nämligen mest bara helsvarta byxor så dessa är jag riktigt nöjd med.
 


Där efter gick jag in till TGR där jag köpte pärlplatta till mitt framtida lilla pyssel projekt. Hittade även paketsnöre i rosa som fick följa med hem. 
 

Vi gick även in på H&M för jag ville kika på deras nya smink sortiment. Dem har ju bytt ut sminket till ett nytt utseende. Jag blev väldigt glatt överraskad över sminket och urvalet som fanns. Det ser stilrent ut, okej smink för billigt pris + att det fanns mycket att välja på. Riktigt riktigt skoj att det är så! 
Men jag köpte inget smink nu för det är inget jag behöver för tillfället. 
Däremot hittade jag en t-shirt inne på H&M som jag köpte med hem. 
 

Vi avslutade stan med en fika på Chantal's och en sväng in på Bodyshop och Hälsokraft.
 
 
Sedan åkte jag hem. Hade en jätte mysig stund på stan. Vi hade kanske inte det bästa vädret men det var väldigt mjuk duggregn hela tiden så jag tyckte det gick fint ändå. 
Nu är jag hemma. Ska väl spola kateter och så blir det att se Idol klockan 20:00 och efter det, serien Safe house. Är det någon mer som kollar på den? 
Andra avsnittet går idag klockan 21:00. Spännande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0