Kvar på sjukhuset..

Som rubriken lyder så är jag kvar på sjukhuset. Fick inte åka hem idag för mitt Digoxin "värde" var för högt. Eller jag har för hög Digoxinkoncentrat i blodet just nu.
Om jag förstått det rätt så bör det ligga under 1.4, och mitt värde ligger på strax över 3. Det kan tydligen vara farligt om det är det. Man kan till exempel få hjärtrubbningar, lågt blodtryck, illamående, m.m.. Och även störningar i centrala nervsystemet.. 
Min Digoxin tablett tog jag imorse tillsammans med morgonmedicinerna (tar den tisdagar och fredgar) så jag "hoppas" det är därför värdet är lite högre just nu och inte att något annat strular.. 

Ska ta ett nytt blodprov imorgon och se om värdet har gått ner vilket jag håller tummarna att det har.. Då får jag åka hem sedan om det är okej. Jag känner mig inte konstig och det är iallafal skönt det. 

Nu har klockan precis passerat tio. Kollat lite på Fångarna på fortet med mamma och Rasmus. Dem var hit en stund och hade med mig mitt godis hemifrån. Ville ju ha något gott att äta, så hon var snäll och åkte hit! 
Nu ska jag bara fördriva tiden vid datorn tills jag ska sova. Finns inte så mycket att göra här annars då sjukhuset har tagit bort en massa kanaler ur deras TV utbud. Dem har bara SVT och 4:an här..
Annars går det väl en hel del filmer nu på TV så här en fredag kväll? 
 
Hoppas hoppas, jag får åka hem imorgon! Håll tummarna!! 

Kommentarer
Postat av: Lena Lindgren

Hoppas du kommer hem☺Köpt ny målarbok Dagdrömmar och FaberCastell coulor grip jättesköna pennor att måla med. Du har verkligen fått mig fastt i måleriet. Krya kramar.

2015-09-05 @ 11:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0