Enkel men god svampsoppa!

På en mycket enkel och snabb, men god svampsoppa på kantarell.
 (1 portion) 
Ingredienser:
• 1/4 Gul lök.
• 2,5 dl kantareller.
• 1/2 msk smör.
• Salt och svartpeppar.
• 3/4 dl grädde.
• 1 dl vatten
• 1 kryddmått oregano
• 1/2 buljongtärning om du vill ha mer smak (jag hade inte det hemma och körde utan i min soppa) 
 
Så här gjorde jag den:
1. Skala och finhacka löken. Skär kantarellerna i mindre bitar. 
Hetta upp i en kastrull och bryn löken och svampen i smöret i några minuter. 
2. Strö på salt och peppar (jag gick lite på känn här) och häll i grädden och vattnet i kastrullen. Väljer du att ha i buljongen ska även den smulas ner nu. 
Låt det sjuda på svag värme i cirka 10 minuter.
3. Häll sedan upp soppan i en skål och blanda i oreganon och rör om. Klart! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0