Torsdagen i rader..

Min dag startade redan klockan 09:30 av att mamma väckte mig. Jag bad henne göra det så att jag var vaken och klar för att göra mig iordning då assistenten kom vid tio. 
Idag behövde vi starta vid den tiden istället för 11:00 som vi egentligen har schema på. Jag hade tid att passa till tandläkaren 12:40 och skulle aldrig ha hunnit annars. 
Hon kom vid tio och vi började att linda benet på en gång. Efter det käkade jag frukost, borstade tänder och håret. Sedan var det dags att börja ta sig ut för att vänta på taxin. 
12:00 kom den och vi åkte raka vägen till Bäckby Folktandvården där jag nu tillhör. Med tanke på att vi var lite tidiga, så sprang vi till Bäckby centrum som ligger alldeles bredvid. Postade lite brev och så gick vi snabbt in på ICA för att köpa dricka. Jag ville prova Loka "Likes candy" serien. Köpte den med hallon/lakrits skalle smak. 
 
Lånad bild från gotterian
 
Jag tyckte väl den var sådär, den var okej. Men inget jag skulle säga en dag: "Åh vad jag är sugen på Loka med godis smak!" 
Visst, den smakar Hallon/lakrits skalle men väldigt väldigt svag smak. Fick även smaka ur assistentens som köpte den med svampar. Det var samma där. Väldigt svag smak. Vet inte om kolsyran gör att smaken dämpas på något vis? 
Har ni smakat någon eller t.om kanske alla? 
 
Efter ICA besöket gick vi tillbaka till Folktandvården för att "checka in" och vänta på att bli uppropad. 
 
 
Vi började med att röntga alla tänder på mig. Sedan fick jag lite putshjälp och sedan flour behandling. Tycker verkligen den där flourbehandlingen smakar apa. Dessutom är färgen typ gul så det gör att tänderna ser väldigt ovårdade ut sålänge flouret sitter på tänderna. Haha! 
Jag sa även till min tandläkare att hon måste skriva remiss så jag får komma till tandvården vid sjukhuset istället för Bäckby. Det har funkat så bra hittills då jag har fått gå här vid sjukhuset eftersom jag ändå är här. Men sedan försvann motagningen och det gjordes om och heter nu Oralmedicin. Nu måste man ha remiss för att ta sig dit. Så jag hoppas min tandläkare fixar det nu. Men jag tror att hon förstod mig. 
13:25 åkte jag hem igen. Sedan packade jag det sista hemma inför resan till sjukhuset och tog lite mediciner och klockan tre var det dags att åka igen men till sjukhuset. 
 
Har under eftermiddagen fått tagit prover, duschat inför omläggningen imorgon och käkat lite middag. Även pratat med läkaren. Bad sköterskan släppa in honom. Dels ville jag berömma för en bra omläggning som jag är jätte nöjd över  Det behöver dem få höra, och inte bara att jag har synpunkter hela tiden. Hehe! 
Sedan kliar mina armar något oerhört, även fått röda prickar på armarna som han kollade på. Men han visste inte var det kunde vara. De är inte jätte många prickar men dem sitter lite utspritt över armen. Speciellt högerarm. Knepigt! 
 
Nu är klockan 20:30 ungefär. Jag har precis fått kvällsfika och småkikar på Sommar med Ernst. Dricker en milkshake som jag fick av sköterskan. Gott gott! 
Även blod är påkopplat som snart är slut. Hb på 85 så det blev en påse idag eftersom det är på gränsen.
 
Bilden tagen för ca 70-80 minuter sedan som ni ser på klockan. Hehe! 
 
Nu blir det bara att ta det lungt. Är rätt trött så jag hoppas jag sover relativt gott inatt. Men annars mår jag rätt fint idag! 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0