Pysslat!

Pysslat under eftermiddagen och kvällen. 
Tänkte visa vad jag grejat med samt skriva hur jag gjorde.

Det jag använde mig utav:
• Servett
• Penslar
• Decoupagelim
• Vit färg
• Vanligt vitt papper
• En bruk (jag hade en gammal chai latte burk)
• Sax

Instruktioner:
1. Jag började med att klippa till en lagom stor bit ur det vita pappret, så det går runt hela burken. Meningen är att pappret ska täcka ordinarie utseendet på burken.
2. Jag lackade sedan på pappret med decoupagelimmet.



3. Därefter målade jag med vit färg. För jag ville få den där målade känslan på burken. Färgen jämnade även ut lite kanter som blev till av pappret.
 Låt torka ordentligt!


4. Ta sedan valfri servett och lacka sedan på den med decoupagelimmet.
När jag pysslar med decoupage så gör jag i dessa steg:
• Jag lackar först ytan där servetten ska sitta, och fäster den sedan innan lacket har torkat. Försöker släta ut dem värsta luftbubblorna så gott det går.
Låter torka!
• Sedan lackar jag ett lager på hela servetten plus ytan servetten ligger på, även om servetten inte alltid täcker hela ytan. Annars är risken att det ser glansigt ut på servetten men matt runt om servetten. 
Låter torka igen!
• Sedan lackar jag en gång till som punkten ovan. Dvs hela ytan där servetten är. Och låter torka sedan!


Sedan är min burk klar! 
Blev rätt nöjd över den. Det är kul att återbruka och piffa sådant som egentligen är slut och ska kastas. Denna burk har det som sagt varit Chai latte pulver i. Tänkte nu använda och ha mitt löste i. Det ligger bara i en påse just nu nämligen. 

Hoppas fler finner inspiration att göra om saker och ting till användbara saker igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0