Min gårdag!

Oj oj oj! Jag är så trött! Vaknade för strax över 1h sedan.
Troligen trött efter fredagen och lördagens City Festival. Det är så mycket folk och olika ljud, vilket gör mig trött. Men det är skoj ändå!
Igår kom assistenten hit vid 11:00. Det är egentligen mammas helg, men assistenten jobbar extra lördagen och mamma har idag söndag som vanligt.
När assistenten kom så bokade jag taxi på direkten. Hade inte gjort det tidigare vid klockan 08:00 vilket jag annars brukar.
Hade 5:e plats i kö men tillslut kom jag fram och fick taxi bokad 15:20 in till stan (centralen) och 19:00 hem.
Käkade sedan frukost och gjorde mig iordning för att åka. Lindade benstumpen, sminkade mig och borstade hår och tänder. 
Ca 30minuter innan taxin skulle komma tog jag mig ut för att vänta på den. 15:20 åkte jag och assistenten mot stan. 
Postade först ett paket som jag har sålt, sedan tog vi ut pengar till marknaden vi skulle på. Ifall vi hittar något där att köpa, där efter gick vi mot stan till själva festivalen. Vi började med att gå runt och kika lite bland stånden. Dels kilade vi på vad som finns att äta för både jag och assistenten började bli hungriga. Jag ville helst inte ha langos eftersom jag åt det på fredagen med Carro och hennes kille.
Känns som de blir för mycket då. 
Vi hittade sedan gatukök där man kunde köpa Souvas som är liknande kebab men på rökt renskav. Det får man i gott bröd tillsammans med isbergssallad och dressing. Det är jätte gott!


Sedan gick vi runt bland marknaden. Vi köpte donuts till fika senare. 
Jag hittade även en liten ryggsäck och ett mobilskal som jag köpte.
 
100kr

99kr


Är jätte nöjd över mitt lilla köp. Jag och assistenten var klar på marknaden redan långt innan taxin skulle komma. Så vi gick även in till Hemmakväll där vi köpte godis och så gick vi in till ICA där jag handlade lite också. Som kattmat och lite sånt.
Sedan gick vi sakta mot centralen för att vänta på taxin hem. Köpte en glass på Pressbyrån och satte mig utanför för att titta på folk.





Klockan 19:10 kom taxin. Lite sen men sedan åkte vi hemåt. 
Dock skulle vi samåka med någon som chauffören inte hittade på. Han kom till någon adress som han trodde var rätt men ingen kändes igen med det namnet. Så han åkte därifrån.
Hoppas bara det var rätt adress han var på, så människan inte stod någon annanstans och väntade på taxi som aldrig kom nu. Haha!

Väl hemma så kikade vi på sommarkrysset. Spolade katetern och sedan stretchade mitt friska ben. Blir så stel när jag har setat uppe i rullstolen, så det är skönt. Strax efter 23:00 igår så åkte assistenten hem för dagen. 
Haft en toppen lördag! Men idag är jag trött, men det är det värt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0