Fredag, natti natt!

Omläggning idag 08:30. Var uppe lite senare, men inte gjorde det mig något för då slipper jag vänta i förberedelserummet. Nu fick dem vänta på mig istället, vilket dem även gjorde.
Omläggningen gick bra, jag hade heller inte så ont efter. Vilket var riktigt skönt!
Det gjorde att jag kunde åka till avdelningen relativt tidigt.

När jag kom till avdelningen bad jag personalen låsa upp garderoben där mina värdesaker ligger undertiden då jag är på omläggning.
Behövde höra av mig till en vän, då vi planerade att gå på Västerås cityfestival. Men nyckeln till garderoben var spårlöst borta, trots att dagpersonalen sa att dem lagt den i nyckelskåpet inne hos sköterskorna där den ska hänga när något är inlåst.
Men hade dem hängt den tidigare där så hade den ju hängt där. Så jag misstänker att sköterskan som jobbade dag bara har fått för sig att hon har hängt in den där, men att den har legat i fickan hela tiden. Och på kvällen jobbade ju andra människor.
Jour vaktmästaren fick kallas till avdelningen så han kunde bryta upp låset på garderoben. I väntan på honom gjorde jag mig iordning i hopp och tro att jag skulle komma iväg ändå till festivalen.
Han fick upp låset sedan och jag fick ut mina grejer och kunde äntligen kontakta min vän Carro. 
Vi bestämde oss för att ses nere på stan för att gå en stund. Hennes kille var med vilket var jätte trevligt! Första gången tror jag som vi umgås alla tre.
Carro och henens kille bjöd på langos vilket är super gott tycker jag. Speciellt när det är gräddfil, ost och skinka. Även den med ananas är god. Det är ju visserligen samma grejer på + ananasen. Dock är ju langos otroligt mättande! Så fick kasta ca 1/3 - 1/4 för det tog verkligen stopp. 
Tack snälla för maten till er två! (Jag vet att du läser min blogg ibland) 
Vi fortsatte sedan att gå runt lite. Men var svårt att ta sig fram för det var så mycket folk. Och folk verkar ha svårt att se sig för när dem går. 
Kanske skulle köra samma metod själv? 

Jag hittade inget nu när jag var på festivalen. Men ska ner imorgon igen så då ska jag kika närmare på b.la en väska jag såg lite snabbt nu.


Karusellområdet jag tog kort på när jag gick sakta mot Centralstationen dit taxin skulle komma. Gör sig inte rättvis på bild men det är så fint när alla lampor lyser upp området!

Taxin var bokad 21:15. Var vid centralen redan strax innan 21:00. 
Fick se mycket skumt folk där. Så sällan jag är på centralen men det känns som det är ett ställe där många påverkade är? 
Någon låg på asfalten som polisen kom och hämtade sedan. 
Hade precis tagit mig in på stationen då för kändes "obekvämt" utanför. Men inne var de ju skumt med. Någon gick med tom blick och skrattade för sig själv.
Så jag hängde inne på Pressbyrån för där kändes det tryggast, men jag fick mig en tankeställare. Dem som jobbar där måste nog få se och höra mycket. Det var dem som hade tillkallat Polis.
Tack och lov var taxin tidig så jag köpte en Proviva dryck (var fortfarande mätt efter langosen) och gick ut till taxin.

Nu ser jag på Medium och ska väl strax sova. Imorgon är en ny dag och jag ska till festivalen som sagt igen är tanken. 
Natti natt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0