Varit på Bio idag med assistent och en kompis! ♡

Som rubriken lyder så var jag in till Västerås city på eftermiddagen med min assistent.

Mumsade röda vinbär i väntan på taxin. Nom nom!! 


Åkte vid kvart i fyra hemifrån och mötte upp Johanna som redan var nere och väntade på oss. 
När vi kom fram till stan, så gick vi först till Hemmakväll för att köpa lösplock godis. Alla plockade en varsin påse och köpte varsin dricka. 

Därefter gick vi vidare till Subway för hungriga var vi allihopa och vi hade bestämt oss för att käka där. Det är ju så gott! 
Jag köpte en "Steak and cheese" och så gick vi till uteserveringen och käkade. Var så himla fint väder, så varför sitta inne då? 


När det var ca 45-50 min kvar till bion så började vi sakta gå ditåt. Hämtade ut våra biljetter och så köpte vi varsin Oscars meny, med bacon chips och vanligt stilla källvatten istället för dricka. Ingen var sugen på kolsyrad dricka, var vatten man ville ha. Haha! 
Vid 18:00 tiden blev det insläpp till salongen. 
Så vi visade upp våra biljetter och åkte hissen ner för att sätta oss. 


Måste verkligen ge stor eloge och beröm till SF bio i Västerås för deras service. Hjälper till så att vi i rullstol får bra platser och dem går inte föränn vi är nöjda och sitter bra. 
Tex idag så plockades två biostolar bort på främre raden där vi skulle ställa våra permobilar vi hade. Men det blev lite trångt då permobilarna är rätt breda och även något mer bred än en vanlig bio stol.
Då tog hon bort en tredjestol så vi fick mer utrymme. Det är super bra service! 

Filmen då?

 Vi tittade på Prästen i paradiset. Den var helt okej faktiskt. Lite atchion, roliga stunder och även en hel del drama och dramatik. Ja det var en galen film! Haha! 
Mer än så kan jag inte säga. 

Strax innan 20:00 var filmen slut så det var bara att rusa ut till taxiplatsen för att åka hem. Johanna till hallsta och jag med assistent hem till mig. 




Hemma har vi kikat på Sommarkrysset, spola katetern osv. 
Nu har klockan passerat 23:00, det innebär att assistenten har slutat för dagen. 
Jag sitter bara i sängen med en kopp Blåbärsviol te. Så gott! Och så ser jag på Burlesque. Mysigt! 
Men jag ska väl försöka ge det en chans att sova snart, efter teet. För jag är trött!
Jag har något förhöjd Temp trots alvedon i kroppen också. Så jag vet inte om det är de, plus rundan på stan gör att jag är trött?

För hoppas de känns bättre imorgon. God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0