☆ Mammas sambo fyller år + öltårta! ☆


Födelsedags "barnet" på bild.
(Hoppas det inte gör något att jag lägger ut bilden här?)
Men jag gillar den, tycker den är fin. 
Som jag nämnde i helgen, så var mamma och jag på stan. Vi köpte b.la grejer till hans födelsedagspresent.
Skrev då att jag kan visa idag vad han ska få. Vilket jag nu tänkte göra också. Med lite steg för steg på vad vi använde och hur vi gjorde.
 
En öltårta! Kanske har ni sett dessa fantastiska blöjtårtor man kan ge till barn i t.ex dop present?
Vi bestämde oss för att göra liknande men med sådant som passar Jörgen och hans smak. 
 



Vi använde oss utav:
• 11st ölburkar i mindre storlek.
• Dubbelhäftande tejp.
• Paketsnöre - (Finare med band men vi tog det som fanns hemma) 
• Tidning.
• Små flaggor.
• Serpentin.
• Snus.
• Skraplotter.
• Godis.
• Papptallrik.
 
Såhär gjorde vi vår tårta: 
(OBS! givetvis gör man efter den smak personen som ska få tycker om) 
1. Papptallriken använde vi som botten/tårtpapper och placerade 6st ölburkar på som en cirkel och fäste med dubbelhäftande tejp. 
2. Därefter bygdes våning två, av 4st burkar. Fäste så gott det gick med dubbelhäftande tejp igen. I toppen sattes bara en burk och fästes fast. 
Sammanlagt alltså 3st hyllor.
3. Vi använde oss utav paketsnöret och knöt runt alla hyllplan, så burkarna pressades ihop lite. Så stoppade vi ner skraplotterna innanför paketsnöret så dem fästes fast. 
4. Sedan kommer det roliga. Att pynta tårtan efter den stil och smak personen har som presenten ska till. 
Bara att gå all in! 
Tidningen använde vi som bricka till tårtan. 
 
Klart! Kan lova er att den uppskattades. Oj vad han blev glad och skrattade åt tårtan. Haha! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0