Uppdatering innan läggdags!

Tänkte uppdatera lite nu innan jag ska sova. 
Haft en riktigt fin dag igår, lördag. Den startade vid 11:00 då jag försökte vakna till liv då assistenten kom.
Vi pratade lite och hon frågade vad jag hade för planer av dagen, så jag berättade att jag ville ner till stan. För jag har julklappspengar som jag vill handla och jag har inte varit ut på stan på evigheter för att jag har haft så lång förkylning och inte riktigt orkat. Eller jo jag har egentligen orkat men assistenterna har pratat vett till mig att det kanske inte är så bra då jag var extremt förkyld. Hehe!

Jag bestämde mig för stan idag och ringde Kollektivtrafikförvaltningen som det så fint heter nu istället för Samtrafik för att boka buss och fick en taxi till stan 14:30 och hem 17:30.
Frukost fixades sedan som bestod av smörgås och en kopp te. Sedan fixade jag iordning mig för dagen med att borsta hår och tänderna, samt sminka mig lite enkelt med mascara, puder och concealer. Gillar att sminka mig mer men idag hade jag helt enkelt inte tid.
Klockan 14:00 började assistenten att ställa fram mina portabla ramper och jag tog mig sakta ut. Kändes lite ringrostigt för mig för jag har inte varit ut med dem och rullstolen på ett tag då jag varit förkyld, men det gick fint.
Men jag märkte att det verkligen är jätte halt ute. Här på landet har allt frysigt till is så gården är som en bucklig skridskobana. Jag skojar inte!
Tack och lov lutar marken lite nedåt mot bilarna så när jag skulle dit så var det rätt enkelt, jag gled mest ner lite sick sack (pga isbulorna) med permon på isen med assistenten i släptåg. Haha!

När vi kom till stan så gick vi in först på Make up store där jag ville kika på Cover all mix concealer. Men den var slut. Det var synd, men jag hittade ett fint läppstift som heter Fairy om jag inte minns fel. 


Den är inte ljus färgad som på bilden. Utan den är mer genomskinlig med glitter i. Se swatches i hjärtat. Den är lite lik läppglans. 
Tyckte den var jätte fin och tror jag speciellt kan bli fin till guldbrun sminkning och till sommaren då man förhoppningsvis kan försöka få lite bränna.
Det är min första sminkprodukt från Make up store. Det blir defenitivt mer därifrån då jag gillar deras smink. Men det är en aningen dyrare an exempel Maxfactor, Isadora m.m, så jag kan ju inte storhandla där. 
Det får helt enkelt bli lite då och då. 

Därefter gick vi upp till Kvarteret Igor son är en shopping galleria i stan. Där gick vi in till Panduro där jag med hittade lite för julklappspengarna.

• Ask i hårdpapp och lock med plast på. Tänkte göra den fin och ha tepåsar i.


• Limpistol och lim"stickor" till, samt kardborre band.
Jag hittade även Hama pärlor i maxi storlek som jag köpte till min bror i födelsedagspresent.
Till det ska han även få min pärlplatta jag fick i julklapp, för den är till dem större Hama pärlorna.
Jag tänkte att jag inte kommer att använda den plattan så det är bättre lilleman får den. Jag håller däremot med Hama pärlor i normalstorlek. Det är kul.



Efter Panduro gick vi in till BR där jag kikade mer på födelsedagspresent. Men hittade inget och gick sedan till Leklust men det var stängt. Dem stänger tydligen 16:00 som är en timme tidigare än resten av dem flesta affärerna. Det är tråkigt!
Jag och assistenten gick sedan in på Åhléns där vi kikade på leksaker och barnkläder. Vi blev kavr där inne länge märkte vi, det vill säga, enda fram till stängningsdags. 
Men jag hittade iallafall en brandmanströja till bror som han också ska få (den var söt och han gillar brandbilar, poliser och ambulanser) som jag köpte och så gick vi därifrån. Vi såg till vår stora förvåning att klockan var 17:00 och taxin skulle komma 17:30 och vi hade inte ens ätit som vi hade tänkt att göra. Så jag bokade om min taxi hem till 19:05.
Därefter gick vi till Strike här i Västerås city för att käka. Dem har en ny meny där som jag ville prova på. Både jag och assistenten provade på deras Entrecote med bourbonsky.


Med på tallriken fanns pommes, refried beans, grillad majskolv och tigersmör.
Det var riktigt riktigt gott! Jag tror det dessutom var första gången jag provade majskolv. Den var riktigt god! 
Grillad som sagt, som jag tror dem har grillat med smör och saltat lite. Ja, det var som sagt riktigt gott och jag äter lätt där igen. Vill även prova deras friterade kyckling. Låter med super god, men det får bli längre fram, då maten kostar en del där. Tror vår sammanlagda summa gick på 576kr. Haha!
Men ibland får man lyxa till det tycker jag!

Strax innan taxin skulle komma så gick vi in på Hemmakväll där vi köpte lösgodis. Jag gick sedan mot kassan för att betala och där framme stod det en kille snettbredvid mig som kollade på något. Jag fortsatte röra mig mot kassan och han gick in i mig av misstag. 
Jag utbrast: "Oj stod du ivägen?"
Assistenten skrattar och påpekar vad jag precis har sagt, för jag tänkte inte på  det själv, så jag utbrast: "oj! Jag menade stod du före? jag sa fel"
Då började han att skratta och även tjejen i kassan och så jag själv såklart. Vilken tur det gick bra men jag vet inte varför jag vred om det så. Jag menar, när säger man så? "Oj, stod du ivägen?" Hahaha! Jaja, det gick bra och han tig inte illa upp, blev inte irriterad eller så. Det är ju bra!

19:20 kom vår taxi som alltså var sen. Fick samåka med en man i rullstol och hans hjälp av nå slag. Reagerade att dem skulle ca 400-500 meter med färdtjänsten. Hm?
Kan ju säga, att jag hade rullat den biten och inte åkt taxi för det.
Hemma var vi runt 20:00 snåret. Fixade assistanskvittona och redogjorde för hennes kostnader. 
Sedan har vi strechat och spolat katetern. Tiden rann iväg idag verkligen men vi har haft kul. Flummat hemma hela kvällen och garvat åt allt och inget, både hon och jag. Haha!
Nu ska jag sova. En ny dag kl 10:00. Natti natt på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0