Bowlat idag!

Klockan 17:00 idag hade jag hyrt bowlingbana på Bellevue här i Västerås. Det blev ingen discobowling denna gång för jag hade med mamma och lillebror. 
Jag tänkte framförallt på honom som aldrig har bowlat förut. Så jag tog "vanlig" bowling i 1 timme.
Även mammas vän och vännens dotter följde med. Det var riktigt kul, även om jag kom typ sist. Min Gotlandsränna (hjälpmedel att putta ner klotet för dem som sitter i rullstol eller småbarn) var sne. Så jag skyller på den! Haha!
Bowlar inte för att vinna visserligen. Mamma var den enda som fick strike och gjorde dessutom två stycken! 
Mamma och brors tur med klotet.
 
 
Lite klot, rosa ofcourse! (skämt åsido)



Rasmus bowlar själv sedan med hjälp av barnränna som han provade. Visst är den söt? Ser ut som en drake. Och i hans storlek! 
Denna ränna är för dem allra minsta. 

 
Och så jag! 
 


Som sagt, det var riktigt kul att bowla idag. Det görs verkligen allt för sällan. Jag fick ett litet sug då jag var ner till strike och käkade för ca en vecka sedan. Såg ju alla som bowlade där. 
Bowla är verkligen något jag ska försöka göra lite oftare, antingen på Bellevue eller Strike här på stan. 
 
Det enda jag kan tycka är pinsamt är att det känns som att alla kollar på en när man är där framme och ska bowla. Alltså att hela bowlinghallen vänder blicken på mig när jag bowlar, fast egentligen har dem säkert full sjå med sin egen bana och sällskap. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0