Lugn torsdag!

Dagen startade strax efter klockan 11:00 av att jag vaknade av att någon satt i mitt rum på gungstolen jag har. Ja, assistenten förstås! 
Jag hade inte hört när hon kommit för dagen.  Det är galet vad man sover djupt ibland. Annars brukar jag höra hundarna skälla när det kommer någon. Kanske var dem tysta idag? 
Visserligen var jag vaken rätt sent inatt. Kollade på en bra thriller på 3:an som heter "The roommate". Efter det blev jag sugen på att läsa lite ur boken "Avdelning 73" som handlar om kriminalaren Emma Sköld. Det var så spännande så jag läste ut den. 
Måste verkligen ta mig tid att skriva en recension om den då den var riktigt bra. Avdelning 73 är 4:e boken om Emma Sköld. Har även läst (läs: lyssnat) på "Vila i frid" som är första boken om Emma Sköld (av Sofie Sarenbrant) Nu har jag startat på 2:a boken som heter "Sista andningen". Lyssnar via Storytel 
Ni kanske minns att jag för en tid sedan frågade om man kunde lyssna någonstans? "Fick" en gratis ljudbok och fastnade för det. Det är riktigt rogivande att lyssna ibland. Jag lyssnar mycket framför allt när jag målar i mina målarböcker, eller åker mellan sjukhuset och hemmet i taxin. I vissa böcker på Storytel kan man även läsa om man hellre vill det.
 
Nog om det. Startade dagen med att dricka ett glas nyponsoppa. Hade tänkt ordna fläskkotlett till brunch, men mamma hade glömt ställa fram den tidigare från frysen, så den kunde tina lagom till jag ville ordna den. Så det fick vänta. 
Packade iordning mina grejer till sjukhuset och kollade om något behövde göras med stumpen, medan jag väntade på att köttet skulle tina. Men ärligt så hände det inte mycket mer det under den tiden så jag fixade iordning maten ändå. Haha! 
Borstade sedan tänderna, håret och spolade katetern. Sedan var det i stort sett dags att åka för klockan hade blivit 15:00 och taxin kom för att hämta mig. 
När jag kom fram till sjukhuset så kom pappa på besök med Annabelle. Dem ville komma en sväng för dem har varit i Filippinerna och vi har inte setts på ett tag. Han hade med sig lite ätbart därifrån till mig och syster, så det ska bli skoj att prova.  Tycker det är skoj att prova saker som inte går att hitta här i Sverige. Tycker inte ni? 
 
Prover har sedan tagits och jag har även fått en påse blod som nu har droppat in klart. Nattpersonalen borde komma snart så hon får koppla bort den påsen då. 
Skulle bara ha en påse idag fick jag höra. Det är skönt det! 
Nu händer det inte så mycket. Tänkte se på webbTV och sedan youtube kanske tills jag ska sova. Har ganska ont och jobbigt med benstumpen så får se hur sömnen blir inatt.. 
Om inte annars så sover jag ju imorgon en del under omläggningen. Inget jag behöver vara pigg och allert till, tack och lov! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0