Torsdag!

Idag är en sådan dag. Där inget känns bra, känner mig inte glad. Nästan så jag känner mig.. Tom. 
Dagen började egentligen hyfsat okej. Assistenten kom senare till mig för hon hämtade ut min medicin innan på Apoteket.
När hon kom till mig så värmde jag brunch som bestod att pasta och köttfärs och bara blandat ihop det. Och till det en förkokt majskolv, som körs i mickron. Och sedan smöras och saltas. Det är gudomligt gott! 

När jag har käkat upp och jag borstat tänderna, så kikade vi till stumpen. Där såg jag det tråkiga att det hade blödit.. igen..
Assistenten plockade fram material för att stoppa och lindade om. Jag var ledsen, men egentligen inte jätte rädd. Men det är så frustrerande när det blöder. Det tar otroligt på psyket, och mitt humör..
Assistenten och jag satt och pratade sedan om det. Vi båda tycker att det är märkligt att det på kort tid blödit flertalet gånger vid samma område. 
Vi funderade på om det är dags att se över omläggningen där? Vilket vi båda kom överens om att jag skulle ta upp med läkarna på sjukhuset sedan. 
Den lilla tid som var kvar innan taxin skulle komma var det bara att packa och hålla koll på förstärkningen där vid blödningen. 


Strax innan 15:00 kom taxin och jag åkte sedan mot sjukhuset. 
När jag kom fram berättade jag till sjuksköterskan om läget med stumpen medan hon tog kontroller och blodprov på mig.
Hon skulle ta upp det vilket var bra! Läkaren kom även in senare strax innan jag skulle in till duschen. 
Han berättade att det är ett ställe som är lättblödande vid det området, men skulle prata med den som skulle lägga om imorgon, så det kanske går att lägga om på annat vis på det området. 
Läkaren frågade även om ett intyg jag behöver få till försäkringskassan.
Vet inte om jag har nämnt något här men, jag vill ta tag i att flytta hemifrån. Och vill då kriga med försäkringskassan om att få så mycket assistanstimmar som möjligt.
Då behövs ett intyg att det kan börja blöda när som helst i ur stumpen. För det kan det och börjar det att blöda när jag är själv så är det svårt för mig att stoppa och ge tryck. 
Det behöver alltså någon annan göra. 
Då började läkaren fråga ut hur mycket det gäller av assistansen, eller larm jag menar. 
Så jag sa att jag vill ha så mycket som möjligt assistans. Timmar får ju inte jag bestämma utan det gör försäkringskassan då jag har via dem. 
Och det är det vi ska slåss för och då behöver jag intyg.
Då säger läkaren: "Ja men då räcker det ju att skriva att du behöver tillsyn dygnet runt". 
Jo men du lär ju formulera varför i intyget?!
Sedan sa han: "Det måste ju vara jobbigt att ha person hela tiden vid dig, om det är det du ska försöka ansöka?"
Men dem verkar inte förstå att det är inte så kul heller om jag skulle vara själv och det börjar blöda. Skulle vara jätte otryggt! 
Så då har jag hellre någon hos mig ofta.  Och läkaren förstår ju inte att bara för att man har assistans ofta, så behöver brukaren och assistenten inte sitta ihop. 
Jag tycker det är så synd att läkarna hela tiden ska tjabbla imot. Det gör mig ledsen. Varför inte bara säga till sin patient: "Jag fixar ett utförligt intyg på det för det är klart det ska vara som tryggast för dig i din framtida hem"
Jag menar, vad är det som är så svårt att visa lite förståelse för patienterna, än att börja tjabbla om ämnet?
Det gör ju att ajg inte har lust att ta upp saker och ting till dem. 
Hoppas jag nu får ett bra intyg och att försäkringskassan nöjd med det. Annars får han skriva nytt. 

Blod har iallafall blivit påkopplat. Mitt värde låg på 82 så en påse idag.  


Nu ska jag avrunda detta inlägguuc. Precis käkat middag och ska nu prova efterrätten. Sedan kanske måla en liten stund.
Är ganska trött,, 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0