14:e September - Igår och nu idag

Igår var jag på Erikslund här i Västerås tillsammans med min assistent.
Jag ville till ÖoB och Rusta för det var så länge jag var där. Givetvis gick vi in i andra butiker med, eftersom vi ändå var där ute, sedan promenerade vi till Shoppingcentret som ligger alldeles bredvid.
Det var super trevligt att vi kom iväg och att vi hann med det vi skulle för min taxi var sen. Det var nå strul i den så det var därför.
Han släppte av oss vid ÖoB där vi gick in först. Där hittade jag klorin, kattsticks och en Festis. Tog inte kort på något, känns så ointressant att ta kort på sånt. Haha!
Därefter gick vi till Pickaboo där jag köpte en tändare.


Tycker det är så läskigt med vanliga tändare så vill ha sån med skaft.
Efter Pickaboo gick vi in på Rusta. Där hittade jag en blending mixer som dem hade på REA. En lite mindre i rosa färg.


Vi promenerade även in i Lager 157 som också ligger på den sidan av Erikslund, där jag hittade två tröjor för 100kr tillsammans. Super billigt!




Sedan promenerade vi mot shoppingcentret där vi gick mot IKEA. Assistenten skulle prova ut en assistansfotölj att ha i arbetet hos mig. Vid framför allt längre pass som tex helger. Dem måste ha något dem kan vila upp sig på då. Vi hittade lite som troligen passar men jag sa att hon kan få tänka lite innan hon bestämmer sig. Jag köpte även en ljusbricka och Oranga doftvärmeljus på IKEA.


Vi gick även in på City Gross sedan där jag köpte skicka, godis, soppor och typ kattmat.
Men samma där. Det tog jag inte kort på. Känns så ointressant..
Vi åkte klockan 18:00 därifrån, hemma kollade vi på skräckfilm och strechade benet. 
Fick även feber som låg på 38,5 grader igår. 

Nu till idag, bara varit hemma idag. Känner mig inte helt kry. Tror febern börjar smyga sig på också igen. Ont i huvudet, dåsig, törstig och har ont i stumpen. 
Hade velat åka till Dingtuna skolan för att rösta men jag orkar inte idag.
Därför tänkte jag att jag kan rösta med bud. 


Då hämtar man bud kuvert där allt finns i som man behöver. 
Gör precis som vanligt med valkuverten då man röstar.
(dvs tar tre st, en till varsin röst lapp)
Sedan behöver man vittne som ser att man stoppar ner valkuvertena med rösterna i, ner i budkuvertet. I mitt fall är min assistent vittnet och mamma lämnar budet.
Man fyller i lite uppgifter från väljaren, budet och vittnet på budkuvertet. Sedan är det klart och lämna in. 

Som sagt, mamma fixar de senare när hon ska rösta med min lillasyster. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0