2:a November - Målat!

Har målat en 3D teckning av min hand. Tänkte visa och berätta hur jag gjorde ifall ni vill göra liknande. Det är roligt och enkelt!


Så här gör du:
1. Börja med att måla motivet. Jag valde min hand att måla av. Men det går även med motiv som ett hjärta tillexempel.
2. Måla där efter raka streck från ena sidan till den andra (i mitt fall långsida till långsida), förutom i motivet för där ska strecket böjas för att skapa den där lilla 3D effekten. 
3. Fortsätt göra strecken över pappret sedan så som du vill ha.
4. Färglägg sedan i fina färger. Jag valde akvarellpennor som jag sedan drog med pensel över, så det ser ut som vattenfärg.
5. Beroende på vad man har valt för färg, kan man behöva låta den torka lite innan man fortsätter med det sista som är att fylla i ränderna med en mörk penna som tusch, bläck m.m men hoppa över motivets konturer.

KLART! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0