4:e Maj - Några rader!

Hehe som rubriken lyder så tänkte jag lämna några rader här. Jag är på sjukhuset just nu här i Västerås. Kom hit runt klockan 15:30 idag. Brukar som ni kanske vet inte vara inne på söndagar men nu beror det på att jag åker vidare till Uppsala imorgon sedan på eftermiddagen.  
Omläggningen kommer alltså att redan göras imorgon på morgonen klockan 07:45, istället för tisdag eftermiddag. Sedan åker jag till Uppsala klockan 16:00 på eftermiddagen imorgon. Kan inte åka tidigare för det blir för stressigt för mig då jag i princip alltid har ont mer eller mindre efter omläggningen. Och det gör att jag ligger några timmar på uppvaket minst. Sedan har jag lite plock på avdelningen innan jag åker som vägning och så. Tror även jag skulle behöva ha i mig något att äta lite lätt innan jag åker, då jag faktiskt har fastat hela dagen. Men hinner jag inte få i mig något så får jag väl i värsta fall käka i bussen ute på vägarna. Och sedan köpa mat då jag har kommit fram dit.
Det tar ju ändå runt en timme till Uppsala och jag har ju all tid i världen typ. Min assistent kommer att följa med till Akademiska imorgon för att hjälpa/stötta mig. Sedan kommer mamma tror jag på tisdag morgon. 
Är lite småorolig inför besöket. Eller jag vet inte.. Kanske inte orolig men mycket fundersam över saker och ting. B.la undrar jag en massa saker och jag hoppas verkligen det finns läkare på plats som kan svara på mina frågor jag har. Har kollat med Uppsala idag. Och dem säger det, så nu hoppas jag även att dem håller det. Jag kan ju ärligt säga att jag inte är så sugen på att göra undersökningen om jag inte får träffa läkare innan. 
Är även nervös inför själva undersökningen (Hjärtkateterisering för er som missat) då det står att man ska göra det i vaket tillstånd. Jag vill verkligen inte det. Jag är så rädd att det ska göra ont eller kännas obehagligt. Min smärtgräns är så fruktansvärt låg. 
Tycker det minsta lilla känns eller gör ont. Är dessutom rädd att stumpen hel huxflux kan börja göra ont. Kommer jag att fixa det verkligen? 
Dessutom har jag sår vid svanskotan. Och jag är rädd att det kommer kännas i dem, ryggen och rumpan om jag ska ligga still en längre stund på en hård brits. 
Själva Hjärtkateteriseringen tar ju för sjutton tre timmar (?) Åh jösses! Vill dem inte att jag ska sova så kommer dem att så smärtlindra och droga mig rejält med olika saker. Jag kommer verkligen inte fixa det annars.. 
Ja det är b.la lite orsaker till varför jag vill träffa läkaren + att jag har lite andra saker och frågor, jag behöver ställa och ta upp med den. 
Nog pratat om det. Jag kommer säkert att uppdatera lite från Uppsala också imorgon kväll eller natt. Lär ju inte sova någonting natten till tisdagen. Tänkte försöka lägga mig runt 00:00, senast 01:00 idag och inte runt 03:00 som jag annars gör när jag är på sjukhuset. Behöver försöka vila upp mig.. Men sedan om jag lyckas är en annan femma. 
Ja. Hm.. Jag slapp blod iallafall idag vilket är skönt. Mitt blodvärde låg på 95 vilket var skönt. Det är alltid något!
 
Nu så ska jag avrunda och se på Youtube och kanske webbTV tills jag ska sova. Eller om jag ska pyssla lite? Jag får se. Önskar er en fortsatt kväll! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0