20:e Maj- Film recension!

 
-----------------------------------------------------------------------
Animerad, äventyr och komedi
Barntillåten
Längd: 1 timme och 48 minuter
-----------------------------------------------------------------------
 
Handling: 
Filmen handlar om prinsessan Anna som ger sig ut på en resa, för att hitta sin syster snödrottningen Elsa. Elsa förvisade sig själv till bergen efter att hennes dolda krafter uppenbarade sig under kröningsceremonin, och nu måste Anna hitta henne för att rädda kungariket Arendal från en förbannelse om evig vinter...
Under resans gång möter hon på bergsmannen Kristoff och hans ren Sven, dem råkar ut för minst sagt: allt möjligt under resans gång. 
 
Vad jag tyckte:
Jag gillade filmen väldigt mycket. Det jag inte gillade så jätte mycket var dock början och några låtar/sånger som spelades under filmen.
Det drar ner mitt betyg lite. Men annars så är det en familjefilm som har det mesta i sig. Allt från humor, äventyr, sorg till kärlek.. En film jag verkligen rekomenderar! 
 
Filmen får 4 snöflingor av 5.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0