12:e Maj

Orkrar inte skriva nå vidare långt inlägg idag. Har ingen lust heller.. Känner mig lite smått besvärad och nedstämd p.ga min kropp. 
I helgen åkte jag på världens urinväginfektion. Eller ja, troligen så är de det, då jag har alla symtom jag brukar har + ugefär 10 gånger värre känslor nu. Vad jag har för symtom behöver vi inte gå in på då det inte är så kul att hela "world wide web" vet det. Hehe! 
Nåja hur som helst, började med att dricka tranbärsjuice i helgen. Så mycket det bara gick för det är typ det enda huskurstips jag vet. 
 
 
 
Tänkte att jag skulle ta upp detta super besvär till läkaren så han vet på ronden. Hoppades att jag skulle ha fått något men han vill inte sätta in något till mig då jag tål så lite antibiotika och det vore ju inte bra att man blir resistent mot det lilla jag tål. Dessutom hade tydligen crp (infektionsvärdet) gått ner från förra gången. 
Vilket jag ärligt tycker låter super skumt? 
Och visst jag förstår honom, men ska man behöva lida? Det gör jag verkligen just nu. B.la med värk + en massa andra symtom. Och det vill inte rinna som det ska i katetern heller nu när jag har urinvägsinfektion. 
Det är så jobbigt och frustrerande just nu, att jag är smått less. Inte nog med att jag känner av en massa från urinvägsinfektionen så känner jag även mig lite småkonstig. Så där som man kan göra när man är sjuk och dragit på sig någon form av infektion i kroppen. Nej det är inte alls kul just nu! 
Tänkte bara ta det lungt ikväll och natt. Läsa bloggar och kanske pyssla lite. Hoppas att ni mår fint! 
 
Tips på huskurer till urinvägsinfektion mottages gärna! - Lämna kommentar! 
 

Kommentarer
Postat av: /C

Tranbär som du dricker ska ju vara riktigt bra då det är surt och ändrar pH-värdet så bakterierna inte vill vara kvar. Att 'sköljs' igenom systemet är bra med urindrivande drycker tex nu på våren är det perfekt att göra the på dom små björklöven/skotten, smakar kanske inte tipptopp men är riktigt urindrivande. Släng ner en hel näve smålöv i en kopp och häll på kokande vatten och låt dra ganska länge :)

2014-05-13 @ 08:26:38
Postat av: Joss

Jag får urinvägsinfektion jätteofta och dom bästa tipsen jag har är att dricka mycket, så att man därmed kissar mycket, då sköljs bakterierna med ut. Även äta citron, sura saker, då trivs inte bakterierna och dör istället.
Vet ju inte vilka symtom du har, men jag får ofta en tryckande känsla och då tycker jag att det hjälper med värme, en vetekudde, eller en filt på magen är bra. :) Hoppas att det går över fort. :)

2014-05-13 @ 17:17:15
Postat av: Anonym

Äppelcidervinäger!!
Har kronisk uvi men jämnar ut besvär med med just det. O tranbär då:)

2014-05-13 @ 18:10:49
Postat av: Pia

Klassiskt knep mot UVI är ju tranbärsdricka dock bör man dricka den i förebyggande, men lika bra som tranbär är faktiskt lingon och mycket billigare i affären. Citronvatten är också effektivt, miljön i blåsan blir sur och då trivs inte baskeluskerna. Citron är urindrivande också vilket gör att man får mer rullians i systemet. Dock ej lämpligt om man tex har svaga njurar.

2014-05-13 @ 22:52:54
URL: http://garnfia.blogg.se
Postat av: Anonym

Klassiskt knep mot UVI är ju tranbärsdricka dock bör man dricka den i förebyggande, men lika bra som tranbär är faktiskt lingon och mycket billigare i affären. Citronvatten är också effektivt, miljön i blåsan blir sur och då trivs inte baskeluskerna. Citron är urindrivande också vilket gör att man får mer rullians i systemet. Dock ej lämpligt om man tex har svaga njurar.

2014-05-13 @ 22:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0