5:e Juni - Min dag!

Min dag började med att mamma väkte mig på morgonen för att berätta att hon skulle köra bror till dagis. Somnade om sedan och vaknade igen en stund senare av att mamma skulle köra syrran till stan och tyckte då att jag skulle vakna. Vilket jag dessutom gjorde 
Gjorde dock inget speciellt då hon var borta, utan jag väntade mer på att hon skulle komma hem igen. Hehe!
När hon kom tillbaka hade hon med sig McDonald´s till mig som blev min frukost/brunch. 
 
Sedan spolade jag min kateter och väntade på min arbetsterapeut som skulle komma vid 12 idag. Dock var hon lite sen. Trodde inte hon skulle komma för det är sällan man får bokade tider med henne. Ofta är det något som gör att det måste avbokas. 
Givetvis så kan man ju inte rå för om man blir sjuk eller t.ex hemma för sjukt barn. Men dem på Habiliteringen är allt för dåliga att meddela att det är avbokat. Idag trodde jag som sagt att det var en sådan gång. 
När hon kom så försökte hon få till min fotplatta på min rullstol för den är för tok för högt upp. Efter lite om och men så fick hon ner den. Hon ändrade även ena armstödet lite snabbt och sedan var hon klar. 
 
Mamma och jag började att linda stumpen för det behövdes. Sedan sminkade jag mig lite och väntade sedan på taxin som kom som vanligt 15:00 och hämtade mig. 
Jag tog lite bilder på mig i väntan på taxin. Blev så nöjd över mina ögonfransar. Dem blev så otroligt långa idag och det är ju så fint med långa ögonfransar. 
 
 
 
Färden till sjukhuset var lite läskig tyckte jag. Bilen jag åkte i bara la av till och från. Det var tur vi inte tog E18, vi hade ju kunnat orsaka världens olycka då. Fast det hade vi väl kunnat ändå egentligen. Eller att bilen kapsejsa totalt och vi inte skulle komma fram på ett tag 
Men runt 15:30 var jag framme hel och välbehållen. Hehe! Tog prover ganska direkt och strax efter kom pappa och Annabelle hit. Han hade med sig man också, men från MAX. 
Så har ätit mycket utemat nu idag, men ibland är det okej att göra det med, enligt mig 
 
Pappa och Annabelle stannade i ca 1 timme. Vi pratade bara lite och sedan när dem gick så låg jag bara och väntade på dusch. Middagen serverades också, men eftersom jag ganska precis hade ätit från MAX så hoppade jag över den och bara väntade till personalen hade ätit klart och kunde hjälpa mig för duschen. 
Vid 19:00 kom jag in dit 
Efter det så har det inte hänt så mycket mer. Jag har fått reda på provsvar och behöver inget blod idag. Mitt blodvärde låg på 93 denna gång så det var ju skönt. 
Jag tog även ganska precis tempen nu och det visar 39:3 nu. Dock känner jag mig inte alls påverkad just nu vilket är väldigt väldigt skumt 
Blododling har iallafall nyligen tagits. Om 30 minuter tar man prover igen. Det tas för att se så man inte har någon bakterie i blodet. 
Dock misstänker jag att jag håller på att få infektion i stumpen eller kraftig urinväginfektion. Både ställena har ändrats till sämre om man säger så. Har några av dem symtom jag brukar ha vid urinvägsinfektion och min stump vätskar någt oehört. T.om såpass att det har spridit sig upp på ovansidan av stumpen. För annars brukar jag bara vara blöt under vilket jag är också.. 
Vätskan som kommer ut luktar inte som det ska eller brukar. Så förmodligen är det något som spökar. 
Så här ser det ut på stumpen just nu: 
 
Dynan täcker i princip hela undersidan på stumpen. Jag är tack och lov inte blöt på skinkan - Det är iallafall något! 
Man får liksom försöka se det lilla possetiva i det jobbiga. Om ni förstår! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0