28:e Juni - Min dag

Vaknade runt 11:00 av att assistenten kom till mig. Hon jobbar extra idag då mamma har lite att förbereda till imorgon då min lillasyster blir 18:år. 

Nåja. Jag käkade frukost och velade lite om jag skulle åka in till Västerås City festival eller inte. Jag tycker det är jätte kul att strosa runt på sådant, men tappade lusten igår natt då jag skulle sova då det började blöda lite ur stumpen. Det var inte jätte mycket alls, utan det var två mörka fläckar som enkronor ungefär som inte riktigt hade gått igenom min omläggning.
Men det är tillräckligt för att jag ska tappa suget till att göra saker.
Sedan funderade jag på hur jag skulle göra och pratade ihop mig med mamma och min assistent. 
Jag är egentligen inte super rädd för blodet. Det är klart det sitter i fortfarande från mina tidigare större blödningar. Men det jag kände att det blir ju sådan dramatik om man blöder och ska tillkalla ambulans osv.
Folk är ju så nyfikna på vad som sker, det orkade jag inte med. 
Men som sagt, vi pratade ihop oss. Och sedan började jag tänka: "bara för att det kom igenom dem där två fläckarna igår så betyder det ju inte att det kommer att komma mer" dessutom löser det ju sig oavsett blödning eller ej.
Assistenten sa dessutom något klokt till mig som jag tänkte på: "Detta kommer nog stärka dig Saara, oavsett hur det slutar"
Jag bestämde mig för att åka. 15:10 fick jag buss och vi åkte från hemmet.


Vi släpptes av en bit ifrån och tog oss sedan upp på marknaden bland stånden.
Vi kom sedan på att vi måste ta ut pengar och letade sedan på den närmaste bankomat som fanns vid oss då. Det var trasig, så det var bara att ta sig visare till en annan. Men där var världens längsta kö, så då gick vi till den tredje automaten. Kön var rätt lång där med. Då kom jag på att det finns en bankomat där vi släpptes av. 
Så vi gick tillbaka dit och så gick vi tillbaka till stånden.
Kollade först runt överallt, sedan funderade vi på vart vi skulle käka. Det blev renkebab. 


Aldrig ätit det förut men det var riktigt gott. När vi åt var jag med om en riktig överraskad sak.
Två män gick förbi oss. Jag kollade upp och fick till min syn se att det var Dogge dogelito. Sa till assistenten: "Såg du? Såg du vem det var?"
Hon hann bara se ryggen på honom. Efter en liten stund såg även hon att det var Dogge dö han gick förbi igen bort från ett tält som var bredvid oss.
Så vi satt där och tittade som två fån. Hahaha!

Efter vi hade ätit så gick vi runt en stund till, vi köpte sån där lott (alltid vinst) på nalle. Man ska typ samla poäng.
Sedan gick vi in till McDonald's och fikade då det var ca 50min kvar innan taxi skulle hämta oss. 
Jag käkade en glass då och assistenten en milkshake.
Runt 18:30 kom taxin och jag åkte hem. 


Hoppade upp i sängen då jag blir så trött i både kropp och knopp av att sitta uppe längre. 
Detta vart mitt köp, hittade inte så mycket alls.
Lite hallon, kola godis och den där nallen från "alltid vinst" lott.


Köpte även en tröja till en kompis som jag la ut pengar till så länge, eftersom det inte är min så tar jag inte kort på den. 
Nu ligger jag bara i sängen och kollar på sommarkrysset som snart tar slut. Har även fått massage av assistenten. 

Dagen blev bra till slut, och jag är så stolt över mig själv att jag kom upp och iväg till marknaden och City festivalen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0