5:e Juli - Min lördag!

Dagen började med att min assistent kom till mig vid 11 snåret. 
Var fortfarande rätt trött, för jag var ner på Power Meet igår och det var dessutom rätt varmt inatt så kunde inte sova så bra.
Men när hon kom så vaknade jag till liv. De första jag gjorde var att ringa färdtjänst för skulle in till stan idag med assistenten. 
Tänkte göra det redan på morgonen vid 08:00 då jag tar mina mediciner men jag orkade inte och somnade om. Haha!
Fick bilar 15:45 dit och 20:15 hem.

Sedan efter samtalet med Samtrafik så rensade jag svamp som jag ville ha till frukost på macka. 
Kantarell svamp, fy fabian vad gott det är! Det var så länge sedan nu.
Så det käkade jag till en kopp te. Sedan borstade jag tänder och håret. 
Kollade sedan stumpen för att se om något behöver fixas innan trippen till stan. Sedan fixade jag mig iordning.


Strax efter det var det dags att ta sig ut. Har ju flyttbara ramper så det tar en stund innan man kommer ut.
Man måste liksom få dem på plats och tillräckligt ifrån varandra osv. 
Taxin kom dessutom 5min innan vilket bara var bra.
Blev lite irriterad på honom. Han fäller ut rampen till bussen. Går in i bussen och ställer sig där och pekar att "hit ska du köra". Jo visst jag försöker ta mig dit. Sedan säger han åt mig att backa och ställa mig rakt och stanna osv. 
Jag säger åt honom att: "ska jag köra dit så måste jag göra såhär tro mig".
Då säger han att jag ska parkera permon på ett annat ställe i bussen.
Förklarar: "Du säger åt mig att köra dit men säger åt mig att stanna här. Lite svårt att förstå vad du menar"
T.om assistenten såg och hörde det, och reagerar.
När vi sedan mot E18 för att ta den till stan så ska han lägga ifrån sig något på sätet fram. Tror ni inte han håller på att väja ner i diket?
Tror han tappade ratten i samma veva och både jag, assistenten och han blev rädda. Han greppade snabbt tag och gjorde snabb sväng upp igen medan assistenten utbrast: "Oh my god!"
Dessutom kör han tok för fort. Läskig chaufför!
Men vi kom fram hela till stan tack och lov. Väntade på Carro och hennes assistent som kom ganska direkt. Vi gick sedan in på Ica där jag köpte snacks och två drickor. Vi betalade sedan och gick mot Subway där vi köpte smörgås som mat och tog med till vårdat slutmål.
Jag köpte Steak and cheese. Aldrig ätit den förut men hört att den ska vara sjukt god vilken det dessutom var!
Äter den lätt igen!

Sedan promenerade vi ner mot hamnen och Lögarängen här i Västerås. Ville ner och kolla på bilar eftersom cruisingrundan går där nere. 
Hittade en plats i folkmassan. Dock var det i solen vilket var jobbigt för mig men det fick gå.
Vi käkade, pratade och kollade på folket och bilarna.





Efter ett tag gick vi runt och kollade på stånden och bilarna som kom. Sedan vände vi och gick tillbaka mot hamnen. Vid halv 8 så gick Carro och hennes assistent vidare dit dem skulle och jag och min assistent gick vidare dit vi skulle bli upphämta. 
Gick lite sakta och strosade längst vägen där bilarna åkte.




När vi väl var framme vid Coop extra så var vi 20min tidiga typ så vi satte och där och kollade en stund tills taxin skulle komma.
Dock var det väldigt fullt där med människor också.




20:15 kom taxin och vi åkte ut från parkeringen vid Coop. Tänkte åh vad skönt det ska bli och få komma härifrån ut på E18. Var trött i kroppen och knoppen. Men givetvis så skulle han in åt andra hållet så vi hamna mitt i smeten i rundan för vi skulle lämna en annan före. Chauffören var ju lagom glad, tutade (fick massa irriterande och långa tutningar till svar tillbaka) och snirklade så gott det gick mellan bilarna.



 
Först kändes det bara drygt att vi hamna i smeten. Sedan kändes det bara bra. Man såg ju jäkligt bra från taxin. Så jag och assistenten satt och var superglada där längst bak i lilla bussen! Hahaha!

Resan som vanligtvis tar 15-20 minuter från stan tog ca 45 minuter hem. Haha! 
Väl hemma har vi inte gjort så mycket. Jag har stretchat, fått massage på kroppen och så bara käkat.
Är trött i både kroppen och knoppen fortfarande så kanske ska sova snart? Jag får se.
Säger iallafall god natt för idag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0