23:e Juli

Idag är det fruktansvärt varmt ute. Näst intill olidligt och jag sover så dåligt om nätterna. Men skulle gissa att jag inte är ensam?
Idag har dem väl t.om sagt att vi har haft värmerekord och så har det gått ut en varning till äldre, kronisk sjuka att vi helst inte ska vara ute nu, gärna vara inne och dessutom från solen, och tänka på att få i sig vätska och hålla kroppen någorlunda sval, så gott det går.

MEN - Trots det så envisades jag med om att jag ville ner till stan. 
Så jag och min assistent åkte ner och mötte sedan upp min vän Carro för en shoppingtur.
Hade det väldigt trevligt trots denna värme, försökte gå mest i skuggan, och tänkte på att få i mig något att dricka.
I affärerna var det mycket svalare, vilket var otroligt skönt.
Jag kom hem vid 19:00 och assistenten jobbade 1h till och slutade vid 20:00.

Har inte gjort så mycket mer idag. Är jätte trött och seg nu. Orkar knappt tänka klart..
Nu ska jag ta mina mediciner och sedan bara försöka ta det lungt. Assistenten la in en blöt (urvriden) handduk i frysen som jag snart ska svalka mig med. Det är ett super tips som jag gillar! 
Jag skulle även behöva äta snart men är verkligen inte sugen. Är mer törstig just nu. 

Har som sagt haft en trevlig dag på stan. Får se om jag får "äta upp" det senare. Gissar på att mina sårbakterier har trivits som fisken i vattnet i mina sår.. Vilket är så tråkigt och jag har dessutom märkt en förändring ju längre jag har samma omläggning. Tex söndag kväll och måndagen. Det kladdar något oerhört från såren. 
Samma dag som man har lagt om (menar såklart efter) samt dagen efter är oftast väldigt bra. Då känns det bra för mig när det inte är så kladdigt, blött och luktar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0