14:e Augusti - Min dag!

God kväll på er! 
Nu är det bara några få timmar kvar av torsdagen. Det går så fort nu för tiden tycker jag och man märker att dagarna börjar bli mörkare tidigare nu. Vilket jag kan tycka är ganska mysigt. 
Snart går vi mot hösten. 
Jag har precis fått i mig kvällsfika och tänkte nu lämna ett inlägg här om min dag. Även om det inte har hänt något så speciellt. 
Min dag startade lite smått precis innan klockan 11:00 av att min assistent kom för dagen till mig. Hon hade precis hämtat ut mina mediciner och startat jobbet 1 timme tidigare idag. 
När hon kom så jag först mobilen (typ olika appar som Hayday och Facebook) för det gör jag typ alltid då jag ska vakna för dagen.  Spolade sedan katetern vid lunch. Sedan fixades brunch som bestod av en baguette och lite tonfisk på sidan om. Det var verkligen super gott dessutom länge sedan jag åt det!
 
Sedan efter brunchen så fixade jag iordning mig genom att borsta tänderna och håret, samt sminka mig. Assistenten kollade även hur det såg ut på stumpen, om något behövde fixas som att linda eller förstärka den. Men idag såg det tack och lov rätt fint ut och inget behövdes göras.  Vilket var jäkligt skönt! Det är så man vill ha jämt. Att det ska räcka med omläggningarna man gör. Och att det sedan ska hållas till nästa omläggning. 
Så det var bara att vänta på taxin och vid 15:00 kom den.
Passade på att ta en selfie på mig i taxin 
 
 
När jag kom fram till sjukhuset så tog man prover ganska direkt. Sedan gick jag till kiosken för jag var så sugen på lite gott att käka och dricka. 
Fick skynda mig dit för dem önskade att jag duschade ganska tidigt idag. Tog en till bild i hissen. 
 
 
När jag kom tillbaka så var det bara att förbereda till duschen och sedan ta sig in. Fick även reda på att jag skulle få en påse blod för mitt blodvärde låg precis på gränsen. Min gräns är 80-85 för en påse blod och nu hade jag 85 precis.. 
Så jag käkade sedan middag som var biff a´la lindström eller torsk. Ingenting lät som en höjdare, men käkade lite av torsken. Gav sedan upp när jag började känna av en massa tjocka fiskben. Fy så här på sjukhuset! 
Jag tappade rent ut sagt den lilla lust jag hade till att äta då.. 
 
Blodet kopplades sedan på. Och jag har bara legat i sängen och surfat vid datorn. Det är väl det som händer resten av kvällen. Känner mig lite småseg och törstig. Bara det inte är feber på gång. Orkar inte det igen. Har haft lite feber till och från nu. Eller ökad temp.  Det är så jobbigt! 
Nu såg jag precis att blodet håller på att ta slut så ska avrunda detta inlägg och snart ringa på sjuksköterskan så hon kan koppla bort det. 
Ska bara låta det sista gå in. 

 
Önskar er en fortsatt trevlig kväll! 
 

Kommentarer
Postat av: theresa

Så himla fin blogg!

Svar: Tack så mycket!
Saara

2014-08-15 @ 14:46:34
URL: http://tbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0