28:e April - Ont ont ont!

Alltså, just nu är det inte så super bra. Min kateter har börjat krångla igår och har runnit trögt i den till och från hela natten till idag och hela dagen. Det går att spola in med koksalt men det går inte att dra ut det igen, vilket är segt. Det gör mig nervös att den ska börja krångla igen. För det var ju inte länge sedan jag bytte hela i vaket tillstånd och det gjorde så ont! 
Jag vill verkligen inte göra det igen!  
Så nu hoppas jag att katetern tänker funka någorlunda fram till imorgon då jag ska lägga om. Då tänkte jag be dem kolla katetern. Visst, jag kan ju gå på toa och göra mina behov via vanliga vägen. Grejen är att det blir tuffare att gå på toa om det inte är bra i stumpen, vilket det inte är nu. Så jag hoppas verkligen katetern vill fungera till imorgon. 
 
Jag har verkligen jätte ont, stumpen är svullen, lindorna har glidit så det har blivit som en hatt längst ut på toppen på min stump. Det är så jobbigt och jag är så less.. 
Dessutom är jag jätte trött då katetern strejkade inatt så jag har "bråkat" med den inatt och inte heller sovit så mycket för att jag har varit orolig att den ska sluta fungera. 
Tyvärr känns det ju som att även denna natt kommer att bli lidande. Mest p.ga stumpen.. Men jag hoppas jag verkligen kan få sova. Får i värsta fall prova med extra smärtstillande. Även om det troligen är lindorna som orsakar värken så hjälper konstigt nog smärtstillande oftast lite ändå mot denna smärta. Det är rätt skumt det! 
Hoppas det inte gör något att det inte blev något vidare inlägg. Jag ville bara berätta läget just nu och varför jag inte bloggar. Mår jag inte bra så tappar jag istort sett nästan sugen till allt som jag egentligen tycker är ganska roligt. Jag vet att det inte är bra att inte göra något så försöker oftast tvinga mig till att göra något ändå. Dels så man förösker skingra tankarna. 
Jag hoppas ni mår fint iallafall!  Stora kramar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0