14:e April - Min dag!

God kväll på er! 
Hoppas ni har haft en fin helg och ser fram mot denna vecka och påsken. Min helg har varit helt okej. Har bara varit hemma med assistenten och städat och plockat.
Fixade även mina pärlor och smyckesverktyg i fiskelådan jag köpte i fredags. Jag ska visa sedan! Det är faktiskt jätte smart att ha småsaker i, som i mitt fall pärlor och smyckesverktygen. 
Glömde dock att ta kort på hur den såg ut tom. För tänkte göra en "före och efter" bild. Men kanske kan googla en tom och sedan visa hur den ser ut nu fylld? 

Nog om det. Tillbaka till min dag. Vaknade halv tio av att assistenten hade kommit. Hon börjar vid den tiden på måndagar. 
Segade lite för jag var jätte trött. Fick brunch av assitenten som bestod av bacon och makaroner. Ni kanske tycker jag äter det jämt men jag älskar det verkligen!  Haha!
Sedan så försöker jag så gott det går att äta något mer matigt än bara smörgåsar på måndagar för jag åker ju alltid till sjukhuset då vid lunch och missar alltid lunchen där. Det går alldeles för lång tid om man väntar ända till strax efter 17:00 då det är middag på avdelningen. Hinner ju hungra ihjäl och oftast så är det ju ingen gott heller så blir ju aldrig mätt då.. 
Efter brunchen så fixade jag bara mig iordning. Försökte sätta upp håret men blev aldrig nöjd hur mycket jag höll på. Tillslut fick det bli två "tofsar" bara. Hade inte så jätte mycket tid kvar innan taxin skulle komma så det fick bli en snabb sminkning idag. Lite puder, bronzing powder, rouge och mascara typ. Det fick duga idag! 
Klockan 12:20 kom sjuktransporten och jag åkte mot sjukhuset. Nu har jag äntligen frikort på sjukresa. Kommer upp hyfsat fort men denna gång kändes super lång, nu innan jag kom upp i frikort. Dem kanske har höjt den konstad man kommer upp i. 
Någon som vet vad som gäller i Västmanland? 
 
När jag kom fram till sjukhuset så tog man prover ganska direkt och efter det begav jag mig till kiosken. Gick utevägen dit för det var så fint väder. 
I kiosken köpte jag två påskkort som jag skrev och skickade iväg. Tror faktiskt dem kommer att hinna komma  fram till personerna nu lagom till påsk! 
Väntade på Carro som skulle komma till sjukhuset. Men hon missade bussen så jag begav mig tillbaka till avdelningen för att hämta min jacka för på något sätt så kände jag på mig att vi inte skulle vara i kiosken tillslut ändå fast det var det som var bestämt. Hehe! 
När hon väl kom så gick vi först dit. Men det var jätte mycket folk och trångt där så vi bestämde oss för att dra till MAX som ligger i närheten av sjukhuset. Dessutom var det så fint väder så det var bara skönt att komma ut.
Väl på MAX så tog jag 6 bitars chicken nugget meny. Vi satt ganska länge på MAX. Efter maten så frågade Carro om jag visse när jag skulle duscha inför omläggningen imorgon. För hon var sugen på att följa med tillbaka till sjukhuset. Men har jag förberedelser som dusch och så, var det osäkert för då är jag ju ändå inte på rummet. Men iallafall. Jag ringde dit till avdelningen och frågade när jag behövde vara tillbaka. Det behövde jag inte riktigt än så vi bestämde oss för att rulla till stan. 
Var bara det att himlen typ öppnade upp sig och det kom världens skur. Först så haglade det och tur som det så kunde vi gå under tak då när haglet kom. 
Men sedan så fortsatte det att regna så jag bestämde mig för att sedan fortsätta mot stan för där kunde vi ju inte heller stå hur länge som helst. Dels så frös jag och Carro för vi stod utomhus under tak. 
När vi väl kom fram till stan så slutade det att regna och solen kom fram. Det blev ju riktigt skönt tillslut. Dock var både jag och Carro dyblöta av regnet.  Det var ju mindre kul, men det torkade rätt fort. 
Vi stannade inte på stan så länge för jag behövde ju som sagt sedan ta mig tillbaka till sjukhuset. Men då åkte jag färdtjänst för jag orkade inte promenera tillbaka. Carro gick hem då när jag åkte där ifrån. 
Nu kanske ni undrar. Hittade du något på stan? Nej det gjorde jag inte. Eller jo. Två-tre plagg jag är lite intresserade av, men inget jag köpte. Ska fundera ett tag till.
 
Det var min lilla dag. Först var det som sagt tänkt med fika i Caféterian på sjukhuset men det slutade med MAX och en snabbis på stan. Mycket mycket trevligt som alltid! 
På sjukhuset tog jag sedan en varm dusch och efter det så har jag bara setat vid datorn. Mitt HB är bra igen! Har inte fått blod på länge och det är ju toppen! 
Dock kan jag inte låta bli att undra vad det beror på? Jag hade ju alltid dåligt blodvärde och fick blod. Men det är ju bara skönt att slippa blod och framförallt Desferalet! 
Nu ska jag kolla Youtube innan jag ska sova. God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0