Ni frågar, jag svarar! (Långt inlägg)



Hej!
Tack för din fråga. Jag är 22 år. I den åldern i Sverige har dem flesta gått ut skolan. 
Men jag kan berätta lite om min skolgång. Jag har gått grundskolan som vanligt. Men i nian var jag ofta hemma pga infektioner och värk osv. Det gjorde att jag kom efter lite det året.
Men jag gick ut nian och grundskolan, men utan betyg i teknik, fysik och Engelska (det sistnämnda är ju ett bas ämne tillsammans med matte och svenska och dem MÅSTE man ha minst godkänt i för att vara behörig till gymnasiet)
Men jag gick så kallad IV-program på gymnasiet i ett år för att plugga upp engelskan. Det var svårt men jag blev sedan godkänd och kunde komma in till ett "riktigt" program. 
Valde Barn-fritid programmet. Till hösten sedan då det var dags att börja fick jag reda på att det programmet inte funkade "något" bra tillsammans med all min sjukhusvistelse. Under första året skulle man dessutom praktisera och det kunde inte jag vilket man bl.a var tvungen till för att bli behörig till andra året.
Fick hoppa av BF programmet och började sedan Mediaprogrammet (för det var mitt andra hands val)
Men upptäckte att det skulle bli för jobbigt med gymnasiet i mitt liv. Pluggade bara matte hemma på distans ett år men blev inte klar med matte kursen.
Sedan valde jag att välja mellan "studierna" eller "fokusera på min hälsa" - jag valde det sistnämnda.
Studierna kan jag ta sedan, man har bara ett liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0