Min dag + mår inte bra...

Jag mår inte så bra just nu. Har världens huvudvärk, är jätte trött och värst av allt - jag har 38:8 i feber.. 
Det var det sista jag behövde just nu. Allt har ju varit så bra ett tag! Nu ska sjuksköterskan kontakta läkaren som har jour och så får man väl se vad han säger. Troligen blir det väl att blododla för att se att det inte växer bakterier i blodet eftersom jag nyligen har haft lätt blodförgifting..
Fan!

Bortsett från det, så har jag haft en ganska bra dag idag. Vaknade mellan 09:30-10:00 idag av att mamma väckte mig. In kom en super glad lillebror springandes mot mig!  Han tänkte väl: "Jippi, nu är syster vaken!" 
Han är super mysig!
Till frukost så käkade jag en omelett med skinka och en smörgås. Det var jätte gott. Sedan vill jag tipsa om denna viltost (märket Kavli) som verkligen är supergod! 
Det är ett tips om ni inte redan har provat den. Denna viltost är oftast det jag brukar ha på mina smörgåsar nu för tiden, för jag bara älskar den! 
 
 
Efter frukosten packade jag och gjorde mig iordning medan mamma körde bror till dagis. När hon kom tillbaka fick jag hjälp att linda om stumpen. Sedan åkte mamma till sitt andra jobb och jag sminkade mig och gjorde iordning det sista för att åka till sjukhuset. Taxin kom som vanligt runt 15:00 på torsdagarna. 
När jag kom fram tog man prover nästan direkt och sedan sa jag att jag behövde ta mig till Apoteket här på sjukhuset för att köpa lite små stuff. 
Då fick jag hjälp till rullstolen och sedan åkte jag iväg dit. Detta vart mitt köp: 
 
 
- Apotekets "Body lotion"
- Nässpray (min förra är spårlöst borta?)
- Läppstift
- Idomin till läpparna (den är också spårlöst borta tillsammans med nässprayen)
- Handsprit
 
Är jätte nöjd med mitt köp men dock undrar jag om det finns något ställe där man kan köpa handsprit som luktar gott (men ändå som funkar bra givetvis) Vet ni vart man kan köpa det?
Lämna gärna en kommentar då, för det vore verkligen jätte snällt. Handspriten luktar så starkt ftast tycker jag... 
Efter apoteket rullade jag vidare till kiosken där jag b.la köpte frimärken. Behövde verkligen det så jag kan få iväg beställningar som jag har gjort. Mest smyckn hittills! 
Det är jätte skoj! 
 
När jag kom tillbaka till avdelningen fick jag reda på att människan som gav ut middagen hade råkat blanda ihop mig med en annan. För jag och den presonen har ungefär samma siffror på våra rum + våra sängars platser. Så hon råkade ge min önskekost till den personen. Men hon bad om ursäkt och det tycker jag är jätte viktigt att göra! Så råkar ni göra något lite mer galet för någon. Be om ursäkt! 
Nåja, jag tog en vända till, till kiosken och köpte med mig en baguette och en MER flaska. Det fick bli min middag idag. Gott var det!  (och ja! det är min permobil i bakgrunden) 
 
 
Efter jag hade käkat så fick jag min första blodpåse kopplad och sedan klev jag in i duschen. Sedan har jag bara setat vid datorn (bortsett från en kort stund då jag somnade) 
Mår som sagt inte helt okej. Är jätte trött och har ont i huvudet p.ga febern så nu ska jag bara sitta på Facebook och kolla på webbTV eller film resten av kvällen. 
Jag hoppas ni mår bra! Kramar på er! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Det finns handsprit som luktar jättegott på The Body Shop :)

2013-11-09 @ 13:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0