Min dag! (lång text)

God kväll på er alla! 
Måndagen börjar gå mot sitt slut och jag känner mig både trött och seg i kroppen. Har vaknat hyfsat tidigt idag och har även gjort lite nytta idag, så det känns nu. Framförallt i huvudet. Vill bara blunda, men det ska jag inte göra riktigt än. Ett tag kvar ska jag försöka vara vaken. 
Då hinner det säkert slå om och man helt plötsligt är pigg igen. Det brukar ju vara så. Hehe! 
 
Mina dag började runtn 09:30.. Började med att få hjälp att linda av mamma. Det hade kommit en blodfläck ungefär i jumsken så förmodligen är det något jag har på stumpen som har tryckt och skavt lite där. 
Vi lindade tryck och sedan packade jag medan hon körde bror till dagis. Mamma och jag käkade lite när hon kom tillbaka och sedan gjorde jag iordning det sista jag hade kvar och sedan var det bara att vänta på taxin för att åka till sjukhuset som vanligt så här på måndagar. 
När jag kom fram till sjukhuset så kom en rullstolstekniker från Hjälpmedelcentralen till mig för att fixa min elrullstol som jag har. Mina armstöd var inte jämna med varandra och dessutom var dem för låga så han fixade det idag. 
Lite roligt var det när han kom för han sa att det behöver man inte verktyg till.  Det finns spakar på rullstolen som man vrider och snurrar för att få det rätt. 
Men det visste ju inte jag sa jag, men han tyckte det var kontstigt att inte sjukgymnasten borde ha vetat om att det inte behövs verktyg. Det är nämligen hon som skickar arbetsorder på sådant som behöver fixas. Heheh jaja..
Fick iallafall det fixat nu efter ca 2,5 månader. Det går inte fort här inte! 
På tal om sjukgymnasten. Pratade med henne idag på telefonen nästa vecka för hon och arbetsterapeuten på HAB ska komma hem till mig nästa vecka och göra en så kallad HABplan. Hon berättade även att dem kommer att hämta min permo på sjukhuset och köra hem den för att se om den går att köra omkring på hemma. Jag vill ju ha en till elrullstol så jag har en på sjukhuset och en hemma. För hemma har jag en manuell.. Men hon menade på att det kanske inte ens finns plats för en elrullis hemma. Men min manuella jag har hemma är ungefär lika stor som en permobil och den är dessutom jätte tung att rulla med. 
Just därför vill jag ha en permobil hemma och ta bort den manuella.  Min sjukgymnast menar på att en permobil är längre... Eh?
Ibland kan jag uppleva att dem på Habiliteringen gör nästan allt för att jag inte ska få en till elrullstol. Men är man i behov av det så borde man ju få det.
 
 Tycker jag? 
Försökta argumentera emot sjukgymnasten då jag pratade med henne i telefonen men givetvis så bröts samtalet för jag var påväg till sjukhustandvården och var nere i kulverten här på sjukhuset.. Så det vart inte mer med det. 
Jag hade tid till tandvården och min tandhygenist idag för han skulle putsa tänderna med sån där tandkräm som är lite småkornigt  Hehe! 
Sedan fick jag något lack som han kallade bananlack (?) hahaha! 
 
När jag kom tillbaka till avdelningen så tog man prover eftersom jag inte han det tidigare. Sedan duschade jag rätt tidigt idag. 
Mitt blodvärde låg på 80 så har fått blod. Dock vet jag inte om jag ska få en påse eller två för 80 är på gränsen till två påsar för mig. Men jag antar att det bara vart en påse för ingen kommer in med någon mer. Hehe! 
Nu gör jag inte så mycket. Tänkte kolla på svtplay..
Kanske fråga efter isbitar. Känner mig så törstig. Men vill inte "hälla" i mig för mycket vätska. Isbitar är jätte gott enligt mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0