Min Fredag!

Efter omläggningen så åkte mamma och jag ut till Erikslund Shoppingcenter i Västerås med mamma och Rasmus. Det var faktiskt första gången för mig så det var jätte kul! 
"Bild från google"
 
 
När jag kom fram så strosade vi först runt i nedrebotten av centret. Vi gick in i lite affärer som The Body Shop, Gamestop (där jag bytte in lite WII spel mot presentkort), stannade till vid Naked Juice Bar (för jag var jätte törstig) 
 
 
Min goda smoothie som jag tror innehöll: mango, jordgubb, passionsfrukt och clementin eller apelsin (om jag inte minns fel, dem två sista)
Efter stoppet vid juicebaren så tog vi hissen upp till ovanvåningen. 
 
 
Mammas fina försök till att ta kort på mig som snabbt åker in i den trånga hissen. 
 
 
Jag påväg ut genom den verkligen trånga hissdörren. Därför fick jag ha handväskan i knät och hålla påsen och drickan över mig för att få plats ut. Haha! 
På ovanvåningen gick knappt in i några butiker. Det vart mest Gina Tricot där jag hittade lite smått.
 
 
Deras kassor är väldigt dumt ordnade inne på Gina.  Kassorna är på en lång lång bänk. Framför bänken "mellan" kassorna så står det stora fyrkantiga boxar med massa varor i. Så mellan rummen mellan dem där boxarna är väldigt trång där man ska stå och betala. Jag hade absolut ingen chans att ta mig dit fram till kassan med min permobil! 
Har inte vi med hjälpmedel och funktionshinder samma rätt som alla andra? 
Tack och lov hade jag ju mamma med som fick ta mitt kort och gå fram och betala. Men vad skulle jag ha gjort om jag var ensam? Möblera om hela kassan för att få betala?!
 
Sen tyckte mamma att jag skulle se IKEA och jag hakade efter... Jag säger bara: ALDRIG mer att jag går in dit bara för att kolla lite!  Jisses vad det var stort! 
Nä, IKEA blir det nog bara om jag behöver något som nå möbel eller nåt. Fast jag hittade två småsaker!
När vi hade gått runt hela rundan på både över och undervåningen så gick jag till stället där man kan köpa mat. Skulle beställa en French Hot dog men brödet var slut så då fick jag vanliga varmkorvar. Det roliga var att hon gav mig tre stycken istället för två korvar som sammmanlagt skulle bli 20:- som French Hot dogen skulle ha kostat och som jag hade betalat. 
Men jag fick tre korvar och det blir 30:- så en gratis, som jag gav till mamma och Rasmus som var med. Dom åt vi i väntan på min taxi. 
Det var en väldigt trevlig stund på Erikslund och jag gillade centret väldigt mycket. 
Detta köpte jag: 
 
Body lotion och läppbalsam i doften clementin, från The Body Shop. Mitt första köp någonsin därifrån och jag gillar produkterna jätte mycket, men dock är dom lite dyra. 
 
Nagellack och nagellacksbortagning från Gina Tricot. 
 
Doftljus från IKEA. Jag köpte även en vit ram som jag ska lägga ett pussel i. Men ramen kom inte med på bild. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0