Ett inlägg var det här ja!

Det vart omläggning igår. Dock väldigt sent. Jag fick tid till operation klockan 16:10.. 
Omläggningen gick nog ganska bra.  Dock hade jag ont efter så jag vart kvar på uppvaket rätt sent, och det innebär att jag inte åkte hem igår. 
Klockan var väl strax innan midnatt då jag kom till avdelningen inatt. Fick hjälp med stumpen och sen käkade jag för jag var jätte hungrig. För jag hade ju inte ätit någonting.
När jag hade ätit klart fick jag smärtstillande intravenöst och lite "avslappnande" i tablett för att jag skulle få chansen att sova lite. Jag hade foffrande ont.
 
Nu till idag. Sov hela förmiddagen. Vaknade sedan av att läkaren och sköterskan kollade på mig. Lite pinsamt jag vet
Nåja.. Fick reda på att dem ville att jag skulle röntga lungorna. Det var för att kolla så man inte har lunginflammation. Eftersom jag fortfarande hostar. (men det har blivit en aning bättre) 
Röngen visade inget tack och lov. 
När jag hade kommittillbaka till avdelningen så gick jag sedan upp i rullstolen. Rullade iväg till Max sedan. Men jisses vad varmt det var ute!? 
På Max beställde jag maxbox och mozzarellasticks som vart min lunch. När jag hade ätit klart så hade jag ingen aning vad jag skulle göra. Det var ett par timmar kvar til taxin skulle komma och jag skulle hem. (trodde jag då) Så då tänkte jag: "äh! Jag tar en snabbs ner till stan!"
Gick först in på Panduro. Hade ett presentkort som jag har fått av min gudmor och gudfar som jag hade lite pengar kvar på. Efter Panduro vart det Ur&Penn där jag hittade ett par örhängen som är ursnygga!!
Jag gick sedan in till H&M men gick sedan ut igen för kön är alltid så himla lång och nu hade jag inte all tid i världen. Jag avslutade min korta rundan i shopping centret Gallerian där jag gick in på Gina Tricot och Akademibokandeln. Mötte även på min vän Carro som var där med sin assistent. Vi hejade bara lite snabbt för jag hade bråttom.
Sedan rullade jag tillbaka mot sjukhuset. Svängde förbi Coop som ligger på vägeN mot sjukhuset där jag köpte med mig nudlar och två nagellack från märket Nordic Cap of Sweden. Dem kostar bara 10kr styck. Finns ävenläppjades och läppstift för 10kr men jag hittade inget läppstift. När jag är i butiker och kollar efter det märket så finns det bara nagellack eller genomskinligt läppglans kvar. Skulle så gärna vilja ha något läppstift! Men dem verkar vara populära?
Nog pratat om Nordic Cap produkter. Annars har jag inte gjort något annat idag. Blir kvar på sjukhuset tills fredag, för det har börjat komma igenom vätska blandat med blod på stumpen och det är därifrån det har kommit förut. Så jag valde att stanna kvar. Känner mig så osäker hemma när det kommer igenom blod.
Och jag ska ju hit imorgon igen ändå så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker du är jätte modig som våga fara ut själv! Tummen upp till dig!!

2013-06-05 @ 21:28:12
Postat av: annie

vad menar du med omläggningar? :)

2013-06-07 @ 12:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0