Ni frågar, jag svarar!

 
 
Hej och tack för din fråga! 
Först och främst vill jag be om ursäkt att svaret kommer lite sent. Jag är verkligen jätte dålig på att försöka svara ungefär då jag får dem. Men här kommer det: 
I min tidigare tonår fram till ungefär jag var 16 år, hade jag det jätte bra. Jag kunde istort sett göra det mesta som en "vanlig" fungerande människa kunde. Fast man kanske gjorde på sitt lilla vis
Som t.ex spela fotboll. Istället för att springa runt efter bollen, så rullade jag rullstol och satt ner och sparkade.
Nu var det ett dåligt exempel men ni förstår nog hur jag menar?) 
När jag var runt 16 så var jag med om en stor blödning som förändrade mitt liv. Efter det har jag inte haft det lika bra p.ga sjukdomen eller kunnat göra likamycket som en fullt fungerande människa. Jag orkade inte leva en normalt vardagligt liv. Som att gå i gymnasiet, umgås med vänner, ut och roa sig. Att gå ut att umgås med vänner och roa sig hände bara då och då, och ganska sällan om man bortser från att dem har kommit och hälsat på mig. 
Jag har världens finaste! 
 
Men som sagt. I det stora hela så har jag väl inte haft ett fullt normalt liv som en tonåring ska ha riktigt, men det har varit okej ändå och man har gjort sitt bästa av situationen. 
Och en sak till! Jag kan inte "vicka" på foten eller tårna på vänstra benet! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0