Min torsdag!

God kväll på er läsare! 
Torsdagen börjar sakta gå mot sitt slut. Hoppas ni har haft en fin torsdag och kunnat varit ute i det fina vädret. Jag har faktiskt haft en ganska bra dag idag! 
Det började med att mamma sa att jag skulle vakna strax efter 10. Jag var verkligen jätte trött men det var bara att lyda. 
Tyckte inte min natt blev någon höjdare. Somnade sent och sov dåligt på morgonen. Tyckte mamma var in i mitt rum typ hela tiden. Kastade in tvätt och jag vet inte vad hon gjorde. Hehe! 
Nåja. Fixade iordning mig och sen fick jag hjälp av mamma att linda stumpen. Efter att vi hade gjort det så åkte hon och hämtade lillebror på dagis och sen käkade vi. 
Det blev mat från Dingtuna Pizzeria idag. Det var super gott!  Tycker om deras sallader. Dem känns så fräscha! Men det skulle inte förvåna mig om det egentligen är raka motsatsen. Haha! 
Nej men... Efter det så packade jag och sen var det bara att vänta på taxin till sjukhuset. 
När jag kom fram så frågade jag om jag fick gå på musik mässa i kyrkan här alldeles vid sjukhuset. Trodde jag inte skulle "få" det eftersom jag brukar duscha ungefär då mässan var. Duschar jag så ska jag helst inte röra mig ute och borta eftersom jag använder bakteriedödande medel på kroppen. 
Måste ju vara ren inför omläggningen sen. 

Men jag fick gå på mässan! Tog lite prover innan och sen kom pappa förbi en sväng till sjukhuset. Annars har jag bara väntat på att få dra dit. Fick tjata lite på mamma att hon skulle komma med. Hon sa väl först att hon inte hade tid. 
Då hade jag inte heller sen så stor lust att gå. Det är ju ingen kul att gå själv och lyssna på någon. Känns lite random.. Eller vad tycker ni? 
Men hon kom sen till kyrkan och hade även med mina småsyskon. Eller ja, Sanna är väl inte så liten längre..
 
Detta var det jag ville på: 
 
 
Klockan 18:15 ringde jag efter sköterskan och bad om att få hjälp upp i rullstolen. Sen började jag rulla sakta. Även om kyrkan bara ligger 500-600 meter ifrån sjukhuset så tar det 10-15 minuter att åka permobil. 
Men går man i rask takt så kanske det tar 5 minuter. Permobilen tar som sagt längre tid.. 
Kom dit ca 5 minuter innan Mattias skulle börja sjunga. Mamma tände ljus för våra änglar som inte finns längre. 
 
 
19:00 Började han att sjunga. Han körde lite blandade låtar som sina låtar, EMDs, Dannys låt Amazing, Erik och Tones låt som dem körde med i Melodifestivalen och andra covers.
Det lät jätte bra! 
Bilder som Sanna tog:
 
 
 
 
Jag kunde tyvärr inte stanna kvar till slutet utan jag var tvungen att dra lite tidigare från kyrkan. Hade gjort upp en deal med avdelningen om att jag skulle vara tillbaka där runt 20:00 för att jag skulle hinna bli klar med dusch och så innan rapporteringen till nattpersonalen skulle vara. 
Men jag är glad att jag kom iväg en liten stund och att mamma kunde komma med! 
Lägger upp två videosar sen när jag har fått upp dem på Youtube. 

Annars har jag inte gjort nå mer idag. Sitter nu vid datorn och kollar lite. TJOFLÖJT!! Hah!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0