Söndag!

God kväll! 
Helgen börjar gå mot sitt slut. Jag har inte så mycket att göra så jag tänkte att jag kan skriva några rader här.
Hoppas ni alla har haft en trevlig helg och att ni mår  bra och ser fram emot den nya veckan. Min helg var hyffsat okej till igår kväll. Johanna kom förbi på eftermiddagen en stund. Jätte kul att hon kommer! Vi pratade lite och la en sån där pussel boll som jag hade liggandes. Den står nu på fönsterbänken.
Så här vart den: 
 

Sen på kvällen händer det som jag inte alls tycker om.. Det började blöda. Tack och lov så märkte jag det ganska direkt. Vaknade upp efter en liten tupplur och sträckte på mig lite och så kände jag hur det vart blött och rann. 
Mamma kom direkt och höll tryck med op-dukar och ringde efter ambulans. Som kom efter en stund. 
Fick hjälp sen att linda en linda som tryck och efter det verkar det vara rätt lungt i stumpen. Men jag åkte in till sjukhuset. Tror jag har berättat det förut men jag fixar inte att vara hemma då det blöder. Är så rädd och får en enorm ångest. 
Synd bara då det blöder och jag vill in att jag måste ta via akuten. Nu låter jag säkert skit snål men det känns bara så dumt att behöva betala allt mellan 300-420 kr för att i stort sett ligga där och vänta på läkaren som skriver in en på på avdelningen som jag är på vanligtvis. 
Förut kunde jag åka direkt till avdelningen, men det är ändrat och nu måste jag ta via akuten då det blöder... Det är drygt! 
Nog pratat om det. Kom till avdelningen runt 00:00 mitt i natten. Tog lite tester och prover för hade hög feber också. Det låg på 38;8.. Så blododling gjordes, kollade blodtryck, puls och syre.. Klockan var väl runt 02:00 då jag släckte.. 
Så idag söndag har jag i stort sett sovit halva dagen och kollat på TV andra halvan.. Har varit jätte trött men jag har inte haft någon feber tack och lov! 
Och nu på kvällen har jag börjat på ett pyssel kollat runt lite på nätet och tänkte kika runt ett tag till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0