Pyssel armband!

 
Tänkte visa mitt senaste armband jag har gjort och även skriva hur jag har gjort den. 
Blev faktiskt väldigt nöjd trots att den är så enkel att göra! 
 
 
Du behöver:
- Tråd
- Pärlor i olika storlekar
- Metall "ring"
- Lås (om du inte har resår i tråden)
 
Så här gör du: (Se ritning längre ner)
1. Ta en ganska lång tråd som du sedan viker på mitten.
2. Trä in metall "ringen" i ena änden av tråden så den hamnar i mitten.
3. Trä sedan in en stor pärla i båda ändarna. Där är början på armbandet.
4. Sedan tar du småpärlorna och trär in i varsin ände i vilket mönster som du vill ha.
(Se någon av mina bilder om du inte förstår hur jag menar) 
5. När du sen har trätt på småpärlorna så tar du en stor pärla igen genom båda tråd ändarna och så håller du på tills du har en längd som passar din handled, knyt därefter fast tråden (ordentligt) i låset.
KLART! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0