God natt!

Tänkte skriva några rader här och b.la önska er en god natt!
Själv så ska jag kika klart lite på nätet först innan jag ska sova. Är rätt trött så får se hur länge jag orkar.

Glömde blogga igår (torsdag) fast jag hade tänkt göra det. Men men!
Min torsdag har i allafall varit bra. Assistenten har börjat jobba igen hemma.  Hon har nämligen varit sjuk. 
Hon kom vid nio tiden på morgonen men jag låg och drog mig ett tag till. Sen hemma har jag bara packat och fixat mig för att åka till sjukhuset som vanligt sådär på torsdagar.

Jag var på sjukhuset strax innan fyra tiden. Man tog prover ganska direkt och pappa och Annabelle kom ungefär i samma veva.
Det krånglade lite när jag tog prover så jag blev lite nervös. Eftersom nålen har krånglat förut så trodde jag att det skulle gör det igen. Men sköterskan fick igång den sen! Jag tänkte bara: Yes!
Nog pratat om det. Pappa och Annabelle stannade en stund. Har inte träffat honom på minst 3 veckor så det var ju trevligt. Vi pratade lite och kollade på TV.

Senare på kvällen var det dags för dusch igen som vanligt inför omläggningarna. Duschen gick jätte bra och det är ju super skönt!
Fick även reda på provsvaren. Mitt blodvärde låg på 81 så jag har fått en påse blod och nu droppar desferalet på som är så drygt. Det tar så lång tid innan jag har fått den dosen jag ska ha. Nästan ett helt dygn tar det! Usch!
Fick även reda på mitt Kalium värde. Det låg på 5,5 så jag har fått en dos Resonium så jag hoppas det går ner även om det inte är så högt att dom skulle ställa in omläggningen imorgon.

Jag har med en kort mening: Haft en hyffsat bra dag idag!

(Fast jag ville inte åka till sjukhuset ärligt talat! Ville vara hemma och få igång mitt WII som jag köpte igår, men det får jag ta till helgen. Har något att se fram emot)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0