Torsdag!

God kväll på er!
Nu har jag inte bloggat på några dagar så tänkte att jag gör det nu.

Torsdag nu och den börjar gå mot sitt slut. Jag är på sjukhuset som vanligt. Har precis betalt lite räkningar på nätet. Det är så smidigt det där!
Nu gör jag inte så mycket. Lyssnar på lite musik och ska nog snart käka innan jag ska fasta klockan 00:00.
Som sagt, torsdag idag. Vad har jag gjort idag?
Vaknade strax efter 10:00. Vi har ändrat om schemat som assistenten ska följa. Alltså komma till mig, därför vaknade jag tidigare idag. Annars hade jag säkert legat och dragit mig till 11:30 som var tiden förut då hon skulle komma.  Det är lite kämpigt nu ibörjan att vakna till så tidigt men det blir troligen bättre sen. Hoppas jag i alla fall?

Käkade lite frukost och fixade sen i ordning mig för att åka till sjukhuset. Taxin kommer som vanligt 15:00 så jag är på sjukhuset runt halv fyra.
När jag kom fram så tog man lite prover och sen har jag fördrivit tiden genom att kolla på TV. Har haft ganska ont nu på eftermiddagen. Inte så ont så jag har behövt ta extra (tack och lov!) men ändå. Det är rätt jobbigt att ha ont.  Man har ingen lust till någonting och så blir man mer ledsen.
Fick sen veta provsvaren och det är inge glädjande svar där. Snarare tvärt om. HB låg bara på 79 så jag har fått två påsar blod och mitt kalium låg på 6,0. Det är HÖGT!
Har fått Resonium på kvällen och skulle även få det tidigt imorgon. Sen skulle man ta nytt prov samtidigt. FÅr verkligen hoppas att det går ner. Nu är risken väldigt stor att omläggningen skjuts upp om det är så högt.
Känner mig skit orolig! Men men.. Det är bara att hoppas på det bästa imorgon...

Nu ska jag avrunda.. Ska ringa efter något att käka och sen fortsätta kolla runt på nätet.
Bjuder på en bild på min Pissemisse Doris som assistenten tog kort på!



Hon får lite ryck ibland och lägger sig på dom mest konstiga ställena. Hon låg i duschen här om dagen! Min lilla Pisse misse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0