Min onsdag..



Hej på er!
Jag skriver om min onsdag idag i stället. Orkade inte igår och hade inte tid heller.
Min onsdag började med att jag blev väckt 07:30 av att sköterskan sa att jag skulle vara på operation om en kvart. Alltså 07:45. Jag fick inte vara sen, för dom hade tajt schema.
Det var bara att gå på toa och låsa in mina värdesaker fort som bara den och sen dra. Var lite stressad då men men. Är ändå glad att omläggningen blev av då. Annars kunde jag ha fått den på eftermiddagen för han som skulle lägga om hade en annan operation också. Men han klämde in mig före! Tack!

Omläggningen gick bra och jag var tillbaka till avdelningen strax innan 12:00. Jag hade väldigt ont och var väldigt trött efter. Minns inte färden tillbaka alls. Hehe!
Strax efter tolv tiden vaknad jag igen och tänkte: Shit! Jag måste ta mina klockan 12:00 mediciner!
Jag letade och letade. Men sen fick jag reda på att dom hade jag tagit när jag kom tillbaka från uppvaket (?)
Inget jag minns heller. Det är ju skit läskigt att inte minnas!
Jaja.. Hela eftermiddagen spenderade jag till att sova bort narkosen. Jag vaknade med gämna mellan rum men somnade strax om igen.
Sen framåt 17:00 - 18:00 så bestämde jag mig för att vara vaken. Fick hjälp av en sköterska att linda stumpen lite och strax efter det tog jag mig upp i permon. Det var andra gången denna vecka som jag var uppe!  Wiho!
Känner mig duktig! Jag gick iallafall till kiosken och cafeterian. Köpte lite godis, nötter, glass, dricka  och så. Det är verkligen svin dyrt där!  Man blir typ ruinerad.. Jag slår vad om att dom som jobbar där tjänar ganska bra med tanke på det dyra prisen dom har
Nog pratat om kiosken och så. När jag kom tillbaka till avdelningen käkade jag lite kvällsmat och sen packade fram till taxin skulle komma. 20:45 åkte jag hem.

Det är så skönt att vara hemma. Jag vet inte varför det är så men jag har börjat trivas mer och mer hemma. Nu menar jag inte att jag inte har trivits alls utan min trivselkänsla har blivit ännu starkare, och det är ju bra!
När jag kom hem ville Sanna kolla på film. Så vi kollade på The little girl who lives down the lane.
Det är en ganska gammal film. Rekomenderar inte den.  Hehe, den var rätt tråkig och slutet var konstig.



Någon som vet om det finns en del 2:a av filmen?

Just ja! En annan sak också. När jag var i kiosken igår så köpte jag en dricka till Sanna som jag gav när jag kom hem. Hon är ju så söt, Sanna. Tror hon vart jätte glad över den.
När jag gav den så sa hon: Köpte du en hel till mig?
Jag kollade på henne, tog sedan upp min dricka ur påsen och sa: Ja. Jag har en egen!
Sen när vi hade kollat klart på filmen så skulle hon gå och lägga sig. Då frågade hon om hon fick ta med colan. Jag svarade: Självklart! Den är ju din!

Hon är så söt min syster Det behövs inte mycket för att göra henne "glad". Jag tror hon uppskattade det jätte mycket. Älskade lillasyster! 
Det vill jag tipsa om till er. Ska ni t.ex köpa något till er som godis eller dricka. Så köp ibland något litet till ditt syskon t.ex. Jag lovar att dom kommer uppskatta det och bli glada. Och då blir man själv super glad då!

Nu ska jag avrunda detta inlägg.. Orkar inte skriva något om dagen för det har inte hänt något speciellt alls idag. Bara tagit det lungt och försökt lösa kryss. Rolig dag va? Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0