Torsdag!

God kväll! 
Tänkte försöka ge mig in på att göra ett videoinlägg men det började strula så jag gav upp. Får fortfarande inte ner VAIO camera grejen. Det står att det programmet inte svarar och så har det nu stått i 40 minuter. 
 
 
Typ så ser det ut. Men det stänger väl ner sig sen när jag stänger ner datorn om det nu inte vill göra det innan. 
Det blir ett skrivet inlägg som vanligt. Hade jag lyckats fått denna video på bloggen så skulle det ha varit min första video inlägg. Men försöker en annan gång. Nog pratat om det! 
Torsdag idag, hoppas ni alla har haft en fin torsdag och att ni mår bra. Jag mår just nu helt okej men har haft en jobbig kväll. 
Vad har jag gjort idag då? Jo jag sov till typ 11:00. Vaknade jätte trött och satte på TVn på lite halv hög volym, drog ut öronpropparna och försökte vakna till. 
Det var bara assistenten hemma när jag vaknade. Dom andra hade dragit till Furuviks djur park. 
Jag käkade, fixade mig iordning och pratade lite med assistenten om saker som jag tycker är lite jobbigt och så. Känns bra att man kan ta upp saker med henne så hon förstår och berättar hur hon tänker och tycker. Det är jätte bra att det fungerar bra och att ingen tar illa upp. Istället försöker man göra det bättre och kanske på ett annorlunda sätt.  Vid klockan 15:00 åkte jag till sjukhuset. Såg fram emot att åka dit idag. Pappa, Annabelle och Pilla och Benjamin skulle komma idag. 
Både Pilla och Pappa hade med sig lite gott att äta till mig. Pilla kom med Mozzarellasticks, Cola, Kinderägg och en Redbull. Tack så mycket! Jag har världens underbaraste syskon! 
Pappa och Annabelle hade med sig kantarell mackor. Allt var verkligen super gott! 
Alla stannade till ungefär halv sex. Efter det har jag bara kollat på TV i väntan på dusch och provtagning. Vanligtvis tar man ju prover direkt när jag kommer för att det ska gå så fort som möjligt med blod om jag behöver det. Men nu vet jag inte vad det var som drog ut på tiden? 
Eftersom det blev så sen så vet jag inte hur det blir med Desferalet imorgon. Om det hinner gå klart ens innan jag åker hem på kvällen? 
Jag vill inte stanna kvar längre för att dom var sena...  Hade man dessutom tagit det mycket tidigare så hade jag eventuellt kunnat tagit mig upp efteråt och åkt ut en sväng med permon eftersom jag har en tidig omläggning imorgon.. Men det går ju inte nu... Skit! 
På tal om omläggning. Tycker det är super tråkigt att alla semestrar börjar ta slut och alla kommer tillbaka - Okej, det är inte tråkigt men det jag tycker är tråkigt att nu när alla kommer tillbaka från semestrarna och så, blir det vanliga rutiner igen. Alltså sena omläggningar på tisdagarna. Blir ledsen av bara tanken... Tycker det är fruktansvärt jobbigt att tisdagarna är sena eftersom det går en dag extra mellan fredagens omläggning och tisdagens. Än tisdag och fredag. En dag gör så OTROLIGT mycket, det kan hända så himla mycket i stumpen på en dag. Jag önskar så att det kunde fortsätta som det gör! Men jag vet.. Det går inte.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0