Måndag!

Hej på er!
Måndagen börjar gå mot sitt slut vilket är jätte skönt. Är inte så där jätte förtjust i måndagarna. Då är det oftast som värst. När man vaknar på måndag mornarna så vill man bara att tiden ska gå jätte fort så jag kan åka till sjukhuset.
Jaja nog pratat om det. Vad har jag gjort idag då? Jo, assistenten väckte mig halv 10. Det är en super bra tid att gå upp i på måndagar tycker jag.
Käkade lite frukost samtidigt som jag kollade på TV och packade sen för att åka till sjukhuset.
Sen har jag bara virkat i väntan på taxin. Håller på med en överraskning till en person men kan inte säga vem eftersom den läser min blogg. Hehe!

Just ja. Kan även berätta en "fortsättning" efter den där taxi incidenten som skedde i fredags. Mamma ringde till polisen i helgen som var och hörde hur det är med lagar och så i trafiken.Hon var verkligen jätte arg!
För frågor och och mindre akuta saker, kan man ringa 11414!
Dom sa b.la att alla färdtjänstbussar inte ens får ta permobilar. Vet inte riktigt vad dom menade med det men jag antar att det har med vikt och så att göra?
Sen så sa dem även att det är klart att permobilen ska vara fastspänd. Det räcker inte med ett bälte. Tror även dom tyckte vill skulle göra en anmälan på detta.
Idag ringde mamma till Samtrafik som har sjukresor och färdtjänsten. Hon ringde även till chefen på Sandarna som taxibolaget heter.
Hon berättade om händelsen och berättade att jag vart rädd. Jag ska ju inte behöva vara rädd när jag ska åka färdtjänst nämligen. Man ska ju känna sig trygg!
Då hade han sagt att jag inte behövde oroa mig. Att han inte kommer vara kvar där. Det är trots allt ett service yrke han har och att inte spänna fast rullstolar är inte bara en fara för den som sitter i, utan även för honom och eventuellt om det hade varit andra personer i bussen. (Vilket det inte var nu)
 
När jag kom fram till sjukhuset så tog man prover ganska direkt. Mitt HB låg på 75 så jag har fått två påsar blod idag. Mitt kalium låg på 5,1 så jag fick en dos Resonium mot det.
Annars har jag inte gjort så mycket mer idag. Kollat på TV och duschat nu på kvällen och sen vart det TV;n igen. Och nu tänkte jag sitta här vid datorn en stund eller ett tag. Beroende på vad jag kommer på att göra! 
Har oftast ändå sen omläggning på tisdagar så då kan jag ju sova på förmiddagen typ.
 
 
 
 
Så här ser min armbåge ut idag. Vart inte så blått som jag trodde det skulle bli. Jag tror nämligen knölen man har i sidan tog emot mest när den klämdes. Men det gjorde verkligen jätte ont! Jag skrek t.om till!
Nu är jag bara öm om man petar eller kommer åt på den sidan. Men det ska väl ge sig snart hoppas jag?
 

Kommentarer
Postat av: jaana

bra att du fotografera,spar bilderna...kram

2012-08-28 @ 10:33:16
URL: http://minvarldjaana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0