Torsdag!

God kväll på er!
Torsdag idag. Dagen har varit ganska bra. Låg och drog mig till strax efter 10:00 och sen käkade jag frukost. Assistenten hade ganska nyligen åkt iväg på ett möte som mitt assistansbolag skulle ha. Det var tydligen något obligatoriskt att gå på.
Under den tiden som hon var borta så käkade jag som sagt frukost, samtidigt som jag kollade på TV.
Sen kom hon tillbaka och jag började fixa mig iordning för att åka till sjukhuset. På torsdagar gäller det att vara klar till 15:00 för det är då taxin kommer. Idag kändes det bättre än vanligt hemma. Det var liksom ingen stress eller så och det är ju skönt!

Däremot blir man ju väldigt less på Samtrafik eller Västerås taxi. (vet inte vilken det var för dom typ skyller på varandra typ)
Bårtransporten kom typ i tid. Han fick upp båren själv till mitt rum och jag fick hjälp över till båren i tron om att bärhjälpen är på väg. Men jo tjena liksom... Vi väntade i säkert 20-25 minuter på den. Sen ringer chauffören som kör båren och frågar vart bärhjälpen har tagit vägen och tydligen var den typ missad.
Hon på Samtrafik säger att dom ska försöka skicka ut en bil så snart som möjligt då. Så vi väntar... Men sen kommer aldrig taxin och han ringer igen. Då har dom tagit bort körningen helt så ingen bärhjälp kom ju. Och så höll det på! Och där ligger jag på båren och har skit ont för dom är inte sköna. Jag hoppade aldrig tillbaka till sängen heller eftersom dom hela tiden sa att en bil var på väg.. Så strax efter 17:00 åkte jag hemifrån. Hade alltså legat på båren strax över två timmar.
Även mamma ringde dit och var ganska så arg!

Jag var framme på sjukhuset runt 17:30 och var super glad över att se sängen och få byta plats! Haha! 
Blodprover togs direkt och sen var det bara väntan på dusch. Så det har jag gjort. Mitt blodvärde låg på 85 så jag ska få en påse blod och mitt kalium låg tyvärr på 6,1 så jag ska få lite Resonium för att försöka sänka det för det är alldeles för högt! Hoppas hoppas det går ner till imorgon! Blir smått nervös!
Nu äter jag kvällsfika och blodet. Åt ingen middag för att det blev som det blev med taxin idag så jag är ganska hungrig..

Bjuder på en bild på mig och Rasmus!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0