Skärtorsdag..

God kväll på er!
Torsdag idag då. Der inte inte vilken torsdag som helst, utan det är skärtorsdagen idag. Men det hoppas jag att dom flesta vet om?
Även om det är påsk och skärtorsdag så är jag på sjukhuset som vanligt. Jag kom hit strax efter halv fyra.
Var tog lite blodprover som vanligt och väntade sen på pappa och Annabelle som skulle komma hit en stund. Kändes kul att dom kom för har inte träffat honom på jätte länge.
Det är synd att det är så, men jag kan ju inte göra något åt det. Tyvärr känns det som om pappa prioriterar annat än sina barn. Eller känns och känns. Han göra nog det..

När dom var här så frågade jag om dom ville följa med mig till cafeterian. Jag ville käka någon mat, för torsdagens mat på avdelningen är ingen god. Så jag köpte en baguette med salami och brie ost på och en cola till. Den var faktiskt ganska god. Tog även en sväng till apteket innan. Jag skulle köpa salva till läpparna för jag håller på och får munsår. Men jag kom ut ur apoteket med annat (balsam, c-vitamin och ansiktskräm) Det var ju inte riktigt det jag absolut skulle ha men men.. Det jag köpte är ändå bra till mig.

Anledningen till att jag frågade pappa om dom ville med var dessutom för att vi alltid sitter inne på mitt rum här på sjukhuset när dom är på besök. Kan ju vara trevligt att vara på något annat ställe.



Så här ser det ut på Västerås sjukhus. Det är ganska fint.

Vi satt där en stund och sen när jag var klar så åkte dom och jag gick vidare till kiosken för att köpa en skvaller tidning och en flaska MER. Har blivit lite smått beroende av dem nu. Det ska vara päronsmaken!
När jag kom tillbaka till avdelningen så fick jag reda på att HB låg på 80 och en påse blod skulle jag få sen.
Sen på kvällen har jag duschat och sen har jag fått blodet påkopplat. Det har precis gått slut nu.
Nu ska jag ta något att käka innan jag ska fasta och så ska jag kolla runt lite på IKEA och JYSK hemsidor och se lite på möbler.

Hoppas ni får en trevlig kväll! Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0