Torsdag..

God kväll!
Hoppas ni har haft en bra dag. Min har varit helt okej. Vaknade runt klockan 11:00 hemma.
Och efter det har jag gjort mig iordning för att åka till sjukhuset som jag som vanligt gör på torsdagar.

Kom hit vid 15:30 ungefär. Tog lite prover och vid halv fem kom Pilla.
Fick en jätte söt Hello Kitty flaska av henne. Den var dessutom god att dricka. (Det som var i alltså)




Tänkte spara den. För den är ju söt att använda om igen som en vattenflaska t.ex.
Lätt och smidig att ta med sig också. Toppen!
När Pilla var här så pratade vi som vanligt. Hähäh! Men som jag har sagt förut. Det är mycket trevligt att prata med henne!
Det är det trevliga som har hänt idag. Fick reda på mitt Hb när hon hade åkt. Det låg bara på 68. Det är inte högt alls ju!  Och är det så lågt så brukar jag känna av det men det gjorde jag inte denna gång. Knepigt knepigt!
Men nu har jag iallafall fått blod. Andra och sista påsen droppar på nu.
Mitt värde var redan lågt i måndags men då fick jag ingen blod. Det låg j bara på 83 då. Vanligtivs brukar jag få en påse då men jag vet inte varför jag inte fick något. Säkert därför det är så himla lågt nu idag.

Nu ska jag kolla runt lite på nätet och även käka lite innan jag ska fasta inför imorgon. Det blir inte bara omläggning då. Ska även gör en Angio undersökning så imorgon blir jag sövd lite längre.   

Angio är en röntgen undersökning av blodkärlen ma har i kroppen för att ta reda på eventuella förändringar och så. Genom tunna slangar sprutar man in kontrastvätska in i kärlet så läkarna kan se ännu bättre hur det ser ut.



Tog en bild från google. Så kan de exempel se ut för läkarna när dom undersöker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0