Min fredag..

Hejsan!
Nu är det helg! Skönt eller hur?
Jag orkade inte blogga igår för jag var jätte trött. Men tänkte skriva om min lilla fredag nu.
Jag hade omläggning halv nio. Den gick bra. Var tillbaka till avdelningen strax efter tolv. Lindorna hade tyvärr glidit på stumpen (enligt läkarn som fick se det) så nästan hela min såriga jumske var framme.
Så han fick komma och lägga på lite extra. Typ en "honungsplatta" som heter Duoderm och så lindade han över det så det sitter kvar.
Efter det så somnade jag en stund för jag var jätte trött. Sov tills mamma kom. Efter det så vart jag mycket piggare.

Sen på eftermiddagen då mina dropp tog slut så drog jag ut en stund. Gick till Skiljebo centrum som ligger alldeles i närheten. Det var väldigt fuktigt och disigt ute men det var ändå väldigt skönt att komma ut.
Köpte lite godis, lite cola, hello kitty dricka och en pyssel tidning. Sen gick jag tillbaka till sjukhuset.



Mitt köp. Har druckigt hello kitty drickan förut fast i en annan smak. Så testade en ny nu. Den var också väldigt god. Det var typ som juice dryck. (tycker jag)

När jag kom tillbaka till avdelningen så tänkte jag äta men fick då reda på att maten som fanns var Kåldolmar.. Så jag tänkte bara "nej tack!". Sen drog jag till kiosken och köpte en räkmacka och en pucko. Det fick bli min middag. Gott var det i alla fall!



Har lagt märke till att ska man ha räkmacka på Västerås sjukhus, så ska man nästan handla det väldigt sent eller tidigt. Det är typ då det finns. Vid lunch och tidig eftermiddag finns det oftast inte kvar om man inte har tur.
Jag köpte denna macka ungefär en timme innan stängningsdags och då var det fullt med räckmackor i "kylen". Vet inte om dom ställer fram grejerna kvällen innan?  Så det är klart när dom kommer till nästa dag?
Ingen aning.

Resten av kvällen som jag var på sjukhuset har jag bara varit på avdelningen. Jag åkte hem klockan åtta.
Hemma har jag bara kollat på TV och sen släckte jag runt tolv.
Var som sagt ganska trött.

Nu ska jag se om jag får igång min internetdosa och internetbanken.

Avslutar med en bild på mig från igår.






Kommentarer
Postat av: A.L

Bra inlägg :)gör dudå? Kram!

2011-10-29 @ 19:23:26
URL: http://stockholmtomarbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0