Min tisdag.. (Långt inlägg)

Tänkte skriva lite om min tisdag.
Det började med att jag hade en ganska jobbig natt.  Somnade jätte sent för jag fick inge ro. Allt kändes bara väldigt obehagligt i stumpen. Minsta lilla rörelse kändes.
Jag vaknade strax efter 10:00 och tänkte be om smärtstillande för att jag hade ont. Men fick då reda på att jag skulle vara på OP runt kvart i elva. Så då hoppade jag över smärtstillande. Den hinner ju lagom verka tills jag ska sövas.
Gissa om jag blev glad över att omläggningen blev såpass tidig på en tisdag?
Annars brukar ju dom ta mig efter lunch. Jag var hel säker på att det skulle bli så denna tisdagen också.

Efter omläggningen så hade jag inte så där speciellt ont. Eller jag har ju oftast ont efter men det var inte mer än vanligt.



När jag kom till avdelningen så somnade jag en stund. Det brukar vara skönt att göra det efter narkosen.  Mamma kom förbi en stund senare på eftermiddagen och hjälpte mig lite. Efter det så piggnade jag till.
Min dropp tog slut, och jag bestämde mig för att ta mig upp då. Gick ut en stund på en promenad. Det var jätte skönt att komma ut.

Gick först till COOP för att köpa den nya Hello Kitty tidningen som jag vet brukar finnas där men när jag kom dit så fanns den inte. Antingen så har den tagit slut eller så har dom slutat sälja den där. Det gjorde mig lite sur för det var dräför jag tog mig ända till COOP.  Nu vet jag inte vart jag ska hitta tidningen? Skulle gärna vilja ha den.

Detta vart mitt köp:



- Tidningen Julia stars. Handlar om Twilight!
- Godis M&M och Smarties
- Lösplock
- Fingervantar (Frös så mycket om fingrarna och vantar behöver jag ändå så) Och ja, det står 8- 14 år på dem. Kan inte ha vuxen handskar. Dom är förstora. Haha!
- Julmust (Ej med på bilden)

(Sugrör från MAX som jag käkade efter rundan till affären)

Efter när jag hade varit på COOP så gick jag till MAX för att käka.  Hade inte ätit någonting på hela dagen så kände att det behövdes. Eftersom MAX ligger efter vägen till sjukhuset så gick jag förbi där och käkade.



Köpte en Max Box och Mozzarella sticks. Tog en konstig vinkel på maten att hamburgaren ser enorm ut! Hihi!

Sen efter det så drog jag tillbaka till sjukhuset. Det han genast bli mycket kallare ute. Jag gick bara i en tjocktröja. Klarade mig väldigt bra på det faktiskt.  Dock frös jag mycket om fingrarna och tårna men annars var det okej.
Såg att många har tagit fram vinterkläderna som mössa, halsduk, tjock vinterjacka och så. Men inte jag! Hahah!

När jag kom fram till sjukhuset igen så var klockan efter 20:00 och alla dörrar är ju låsta då. Det var rätt svårt att ta sig in. Jag smet in vid huvud entrén och tänkte gå innevägen så långt det gick.  Problemet är ju att dom flesta dörrar även är låsta inne på sjukhuset. Det är skit svårt att komma fram efter klockan 20:00.
Det är som ett fängelse typ. Men samtidigt är det ju bra så inte det kommer in en massa folk som inte ska vara där.
Jag hade turen att nattpersonalen började anlända så dom släppte in mig lite här och var. Sista biten fick jag ta utevägen för jag fastnade mellan två dörrar som var låsta och då fick jag gå ut. Hehe!

Det var ju lite lustigt när jag kom fram till min ytterdörr. Jag har ju en egen in till mitt rum. Jag hade ungefär 6kr kvar på mobilen och jag tänkte "Det räcker för ett litet samtal att be dem öppna" Jovisst, Jag ringde och till slut kom en röst fram och sa: "Den du söker går inte att nå för tillfället". Och där rök ju mina pengar på mobilen.
Så jag började fundera på hur jag nu ska komma in när allt är låst?  Då kom jag på den geniala idén att smsa mamma (som var hemma) att be henne ringa avdelningen snabbt och be dem öppna åt mig.
Det vart ju lite roligt att mamma ringer hemifrån till avdelningen och ber dem öppna åt mig. Men vad skulle jag göra?  Jag hade slut på pengar och hade bara comviq kompis.

Till slut kom jag in. Och sen vid 22:00 åkte jag hem.

Det var min tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0