Måndag... (Långt inlägg)

Måndag nu då!
Ny vecka igen. Orkade inte blogga igår för jag var så trött och mådde inte helt bra. Var väldigt orolig över stumpen och allt kändes bara jobbigt.
Hoppas ni som hade lov förra veckan har haft en skön ledighet och känner er pigga att börja med skola och kanske t.om jobb igen.

Som sagt ny vecka igen då. Det går fort nu och ändå känner jag att jag inte gör något speciellt om dagarna heller.
Hemma har jag bara gjort mig iordning för att åka till sjukhuset. Var ganska orolig och är det fortfarande. Det kladdar jätte mycket ur stumpen. Brunt kladd.  Hur äckligt som helst och sen är känslan inte bra heller för fem öre.
Det är konstigt det där. Kroppen säger att det blöta i stumpen är kladd och vätska, men hjärnan säger att det blöder.
Jag gör bara mig själv orolig.
Och eftersom jag vet om att jag blödde mer under omläggningen i fredags så tror jag det spelar roll också. Man blir liksom mer nojjigare.
Fast samtidigt vill jag veta om hur det har gått på omläggningen.
Men som sagt blöder tror jag inte det gör men ändå blir jag rädd. Ja det är jobbigt!

Nog pratat om det. Kom till sjukhuset vid ett. Tog prover strax efter och både mitt HB och kalium låg bra denna gång. HB låg på 87 tror jag det var och kaliumet på 4,någonting.
Det är ju toppen!

Vid klockan två kom kuratorn och sa att min handläggare från försäkringskassan skulle komma. Jag blev lite sur för att jag fick reda på det då. Några minuter innan. Hon påstod att hon hade mailat mig och sagt det men jag har inte fått något.  Så jag var helt oförberedd på mötet och fick vara med ändå.
Blev lite sur också för jag hade velat träffat min syster idag och min systerson. Mötet blev jag knappt nå klokare
av heller. Det som sas visste man ju nästan redan allt om. Men det kanske var bra att få se och träffa min handläggare.  Det var första gången jag såg henne.

Senare på kvällen hörde Carro av sig och ville komma. Sa att hon jätte gärna fick komma hit.  Så hon stannade här i några timmar. Vi pratade och kollade på TV. Fikade lite med choklad och smörgåsar sen som avdelningen bjöd på. Mysigt!

Hon åkte för ca en timme sen.
Annars har jag inte gjort så mycket mer. Bara degat i sängen. Känner mig ganska ledsen p.ga stumpen. När det känns såhär. Men imorgon är det omläggning. Jag får stå ut tills dess!
Nu ska jag kolla på något avsnitt av Full house! Har halva första säsongen kvar att se. Sen är det dags att se nästa säsong! Wiih!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0