Måndag.. (långt inlägg)

God kväll på er!
Ny vecka då. Nåja. Jag har precis ganska nyligen kollat på Jersey shore och nu käkar jag kvällsfika innan jag ska fasta inför morgondagen.
På tal om Jersey shore, någon mer som brukar kolla på det?
Jag brukar egentligen inte göra det. Hänt någon gång då och då som jag har haft tråkigt och slö tittat på det. Men sen kollade jag för några dagar sen och dom var i Italien (tror jag). Det är ju jätte kul att titta på!
Fast nu ska jag inte skriva ett inlägg om det.

Tillbaka till min dag. Vaknade runt halv elva idag. Var verkligen jätte trött men men. Det var bara att försöka piggna till. Har ju min taxi stående till sjukhuset klockan 12:20 varje måndag så det går inte att sova hur länge som helst. Blir lite stressigt då...
När jag kom fram så kom nästan lymfterapeuten direkt. Tycker verkligen om det, när hon kommer. Det är så skönt. Det rekomenderar jag er att testa! Visserligen heter det "lymfmassage" det jag har men jag tror nästan att det är som vilken massage som helst. Och som sagt, jag gillar det jätte mycket. Slappnar av i hela kroppen och har jag ont, så försvinner värken.. Toppen bra! Tänk om man kunde ha tillgång till massage varenda gång man har ont? Då kanske man skulle slippa all värk medicin?



Man tog även prover ungefär samtidigt. Mitt HB låg på 82 eller 83 (minns inte) och mitt kalium - tro det eller ej, låg på 4,7! Det är ju super bra! Som jag har sagt förut så förstår jag inte vad det är som gör att det pendlar såpass mycket? Ena gången kan värdet ligga på typ 5,4 (dåligt) och andra gången typ 4,9 (hyfsat)
Om någon vet det så får ni gärna berätta!

Klockan 15:00 kom kuratorn och även kuratorn från HAB (både från Västerås och Köping) på ett möte.  Jag ville ta reda på vad jag har för möjligheter att få för bidrag som funktionshindrad.
Jag fick information om Bostadstillägg och Handikappersättning. Tyckte det var konstigt när hon sa att jag evetuellt kunde få bostadstillägg när min handläggare, som jag träffade för några veckor sa att jag inte kunde det?
Och det var så att jag kunde eventuellt få det men då inte för hela hyran eftersom jag fortfarande bor hemma. Det kanske är något att kolla upp sen? Rätt ska vara rätt!
Det var bra att mötet vart av. Dock lite tråkigt att HAB har sagt att jag måste flytta till Köpings HAB. Eftersom jag egentligen tillhör dem.
Och vi kommer flytta till Västerås innan jul sa jag till dem. Men det spelade ingen roll. Dom har satt stopp till att jag får fortsätta där i Västerås. Så på onsdag ska jag träffa sjukgymnasten därifrån hemma hos mig och så ska jag flyttas till Köpings habilitering och sen om någon/några månader så ska jag tillbaka.
Förstår inte varför dom krånglar så mycket. Helt meningslösa "träffar" dessutom. Varför ska jag träffa en sjukgymnast från Köping om jag ändå inte ska gå där? Sur jag blir!
Jaja.. Det blir väl bra! Pfft!

På tal om annat. Något roligare och mer spännande. Idag valde jag ut min assistent. Hon blir anställd imorgon och sen snart sätter det igång. Är faktiskt lite nervös och spänd på hur det ska bli. Hihi! Att ha någon ny hos sig och så. Men det blir nog bra. Hon verkade jätte mysig den jag har valt. Mjuk till sättet..
Blir nog bra!
Nu är klockan snart 00.00 och jag tänkte kolla runt lite på nätet nu innan jag ska se på TV och sen efter det sova. Har omläggning imorgon. Hoppas den inte blir allt för sent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0