Onsdag!

Hej hej!
Det var ett tag sen jag uppdaterade nu. Eller ja, några dagar sen. På min dator har dom två senaste inläggen inte dykit upp.  Ser ni dom? Dom heter "port a cath" och "god natt"
Vet inte vad som är fel. Kan vara så att blogg.se har strulat. Vet att det har gjort det för några. Men jaja, det är onsdag kväll nu. Ska väl snart sova. Men har så satans ont, det är så jobbigt. Hoppas värken försvinner snart. Har precis tagit extra smärtis..
Vad har hänt dom här senaste dagarna då? Inte mycket. Det gamla vanliga. In och ut till sjukhuset. Fick min massage i måndags då jag var där och det är så skönt!
Mamma hämtade ut min apodos också. (mediciner som apoteket fixar iordning) Det är verkligen inte lite mediciner man tar. Jisses alltså!



Den rullen räcker i två veckor + att jag har en massa mediciner som inte finns med i rullen.

Sen har tiden sakta rullat på till tisdag då det är omläggningsdag.
Vart ganska sent till OP, men var väldigt glad då det äntligen var dags.  På tisdagar blir det oftast sent och det är jag egentligen väldigt trött på. Så drygt att vänta halva dagen. Man fastar ju dessutom och då bli man både hungrig och törstig. Som igår, fastade och vart så sugen på en flintastek. Fy fasen vad det var jobbigt! Jag bara låg i sängen och tänkte på den där jävla steken. Det var så jobbigt att jag nästan blev smått deprimerad.

Ni kanske också har känt så någongång? Att man vill ha något som man är så in i helskotta sugen på men vet att man inte kan käka det än. Att man nästan blir lite ledsen eller arg då.

Sen vid 22.00 igår så åkte jag hem. Och idag har jag inte gjort så mycket. Varit hemma den mesta delen av dagen själv. Sanna har varit i skolan, mamma på föreläsning hela dagen så mammas sambo har åkt från jobbet för att hjälpa mig idag. Det har gått jätte bra och jag är verkligen super glad att han vill hjälpa då det ibland kan bli ungefär såna här situationer!
Annars har dagen varit ganska jobbig. Det har varit så varmt. Det känns som man ska flyta bort! Tittade på vädret idag och det ska bli ostadigare väder. Gissa om jag är glad?!

Nu ska jag ta lite andra mediciner (ur den där rullen denna gång) och sen försöka sova så småningom. Imorgon bär det av till sjukhuset igen. Troligen kommer Pilla om hon orkar. Det ska bli kul!


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag vet precis hur det känns. Förra året opererade jag min käke, för jag har blivit sparkad av en häst, och då satte de fast metallploppar på tänderna och satte ihop käkarna så jag inte kunde gapa alls på två veckor. inte en en ynka millimeter. Jag fick alltså leva på silad soppa då det behövde komma in i munnen genom glappen mellan tänderna. Jobbigast var det när familjen skulle äta tacos, för det älskar jag! Det kändes typ som jordens undergång, så ledsen blev jag. Oj, vilken lång kommentar det blev :) haha.

2011-05-12 @ 09:58:07
Postat av: Hampus mamma

oj, va mycket!

//sandra, 16 år & mamma till Hampus

2011-05-13 @ 23:13:18
URL: http://sandraannaemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0