På sjukhuset

Ja jag är på sjukhuset. Hamnade här igår. Har infektion så måste få antibiotika intravenöst (alltså direkt i blodet) För hade bakterier i blodet. Läkarn ringde mig på eftermiddagen. Först svara jag inte för orkar inte och tycler det är lite obahagligt då det är skyddat nummer men andra gången det ringde så sa mamma åt mig att svara men jag tänkte skita i det men svarade ändå. Och det var läkarn som berättade att jag måste åka in os.v Jag tyckte man kunde ha väntat tills på måndag för då ska jag ju in och jag mådde ju bra (var bara trött) men nepp - dom ville sätta igång med antibiotikan direkt. Så jag åkte in igår kväll. Varför skickade dom ens hem mig kvart i tio på kvällen i fredags när dom visste att jag hade bakterier? Jag får inte ihop det. Gör ni?
Då togs det prover direkt och antibiotika fick jag. Nu ska jag få det tre gånger per dag men vet inte hur länge. Men antibiotika kurer brukar man väl ha i sju dagar?
Jösses klockan är snart halv 2. Ska snart sova tror jag. Eller försöka. Hoppas ni mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0