En ny dag!

Omläggningen gick bra igår. Var ganska så orolig innan för det var inte bra i stumpen. Så mamma frågade om jag fick sövas i sängen och det gick bra det för dom. Det var himla skönt för då slapp jag krångla mig över till Operations bordet med en stump som kändes som om den vägde ton! Konstigt nog.

Det vart lite annorlunda idag. Mamma brukar annars vara med mig på uppvaket efter operationen men nu var hon med då jag skulle sövas. Och det går ju likabra det. Fast jag har fått nå konstig vana. Ska hon vara med så vill jag titta in i hennes ögon medans jag blir dåsigare och dåsigare och sen somnar. Skit konstigt? Hehe!
Så jag brukar säga: Jag ser inte dina ögon!
Hahah!
Men somsagt omläggningen gick bra. Hamnade på uppvaket väldigt länge. Kom tillbaka till avdelningen ca 18.40. (har jag för mig) Anledningen var nog kanske att jag hade ont och fick sådär lugnande grej som jag oftast somnar av.
Förstår inte att jag hade så ont idag. Alltså det var inte så att jag gapade och skrek men de kändes. Funderar på om det var för att jag inte fick mina vanliga värkmediciner vid 4 b.la sen kanske det gjorde ondare idag bara.

När jag väl kom tillbaka till rummet somnade jag vidare. Mamma kom efter jobbet för att hjälpa mig med en grej som alltid behövs efter en omläggning. Tack mamma för att du gör det! Skulle inte klara mig utan dig! <3
Sen åkte hon ganska snabbt hem.
Kan ni tänka er igentligen va min mamma gör? Hon kom hit efter jobbet för att hjälpa mig med en grej som tar ca 5 minuter (som jag tycker sköterskorna inte kan så bra) och kanske tar en kopp kaffe och sen åker hon hem. Är hon inte underbart snäll min mamma? :)

Nu börjar klockan bli mycket och jag ska nog sova nu. Ni får har det så bra!!
Puss och kram, GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0